|
|
|
|
|
Liderliğin yolu bizden geçer!
|
|
Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt, yeniden yapılanma sayesinde satışları 12 kat artırdıklarını söyledi. Bozkurt, merkezlerinin dünyada liderliğe oynadığını belirterek, "Japonya dışındaki pazarlarda da büyümek gerekiyor. Bu yüzden her ülkeye büyük görev düşüyor" dedi.
Japonya liderliği hedefledi bize de büyük görev düştü
Yeniden yapılanan Daihatsu, satışlarını 1.5 yıl içinde 12 kat artırdı. Genel Müdür Bozkurt, "2005'te daha iddialıyız" diyor Bozkurt: Japonya merkez dünyada liderliğe oynuyor. Bu yüzden her ülkenin zirve yolunda önemi çok büyük olacak.
Son 1.5 yıl içinde yeniden yapılanan Daihatsu Türkiye, bu sayede satışlarını 12 kat artırdı. Şirket bu yıl da yeni modelleriyle iddialı görünüyor. Genel Müdür Ali Haydar Bozkurt, 2005'te pazarın yüzde 10-15 oranında daralacağını öngörürken, Daihatsu satışlarının artacağı öngörüsünde bulunuyor. En büyük hayalinin Türkiye'de Daihatsu'nun bir montaj fabrikası kurması olduğunu söyleyen Bozkurt, siyasi ve ekonomik istikrarın yakından takip edildiğini söylüyor. Toyota çatısı altında faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Bozkurt, "Şu an dünyada ikinci sıradayız. Hedef lider olabilmek. Tüm dünyadaki pazarların önemi büyük. Her yıl 1 veya 2 yeni modrel pazara sunulacak. Bu yüzden her ülkedeki satışa ihtiyaçları var" diyor. Ali Haydar Bozkurt ile yeni yılda yenilikleri konuştuk...
* 2005'te herkes pazarın daralacağını öngörüyor. Sizin tahminleriniz nedir? Özellikle hurda araç teşviğinin son bulması ve artan ÖTV oranları başta olmak üzere, pazarın yüzde 1015 oranında daralacağı yönünde beklentimiz var. Bizim 2005 pazar tahminimiz 380 bin adet binek, 185 bin adet ticari olmak üzere, toplam 565 bin adet olarak gerçekleşeceği şeklinde.
* Peki bu yıl sizin pazar payınızı da aynı şekilde düşer mi? Daihatsu olarak 2003 yılı sonunda aldığımız bir kararla Türkiye'deki operasyonumuzu yeniden yapılandırma kararı aldık. 2004'te pazarın genel artış hızının üzerinde bir satış artışı yakalayarak, pazar payımızı artırmayı başardık. Aynı şekilde 2005'te de Daihatsu'nun daralmadan etkilenmeyeceğine ve payını yükselteceğine inanıyoruz.
Stratejimiz değişti * Daihatsu son dönemde marka imjı açısından büyük aşama kaydetti... Herhalde çok kolay olmadı? Japonya'da her yıl istikrarlı bir şekilde 650 bin adet civarında satış yapan ve kompakt teknolojinin öncüsü olan Daihatsu'nun, ülkemizde yeterince marka bilinirliğine sahip olmadığını biliyorduk. 5-6 ay süren bir analiz çalışması yaptık, bunun nedenlerini tespit ettik. Ve 2003 yılı ekim ayında, öncelikle bayi ağımızı genişletmek ve mevcut bayilerimizdeki yatırımları artırmakla işe başladık. Aynı zamanda pazarlama stratejimizi değiştirdik. Yeniden yapılanma harekatını başlattıktan sonraki 1.5 yıl sonunda satışlarımızın 10-12 kat artmasını sağladık. Henüz yolun çok başındayız, planladıklarımızın yüzde 10'unun henüz hayata geçirmeyi başardık.
* Röportajlarınızda Türkiye'ye yatırım yapacağını söylüyorsunuz? Bu ne tip bir yatırım olacak. Çünkü üretim biraz zor görünüyor... Tabii ki öncelikle beklentimiz bir montaj hattının kurulmasıdır. Montaj hattı kurulması, Türkiye'nin lojistik ve üretim kalitesi açısından sağladığı avantajların tanıtılması açısından ilk adım olarak kabul edilebilir. İnanıyoruz ki, montaj hattının kurulmasını tam donanımlı üretim tesisleri takip edecek.
* Yurtdışından nasıl görünüyoruz, yabancıların bakış açısı nedir? Özellikle de AB ile ilgili gelişmeler çok yakından takip ediliyor. Siyasi ve ekonomik istikrar görüntüsü çok dikkat çekiyor. Tabii ki bir bekle-gör taktiği de izleniyor. Kolay değil, 30 yıl boyunca istikrarsız yapısıyla tanınmış bir ülkeyiz. Hâlâ, yarın sabah farklı bir şeyler olur mu endişesi taşınıyor. Ancak, genel yaklaşım olarak Türkiye'nin coğrafik avantajları başta olmak üzere, ilgiyle izlenen bir ülke olduğunu belirtmek isterim. Özellikle de yatırım açısından, henüz çok fazla iyileştirme yapılması gerekiyor.
* Otomotiv sektörü yüksek vergilerden şikayetçi. Siz ise dört çekerli araçlarınızın vergi avantajınızdan yararlanıyorsunuz ve aranan marka oldunuz... Biz Daihatsu olarak vergi konusunda bir avantaja sahibiz. Özellikle de belirtmiş olduğunuz gibi özellikle de dört çekerli modelimiz olan Terios hem satın alma aşamasında sağladığı vergi tutarı, hem de yıllık motorlu taşıtlar vergisinde sağladığı avantajlarla müşterilerimizin ilgisini çekiyor. Özellikle de dört çeker bir arazi taşıtının 139 YTL olan taşıt pulu, müşterilere çok cazip geliyor. Ancak sektörün genelinin yaşadığı bir sorun varsa, bu hepimizin sorunudur ve bu konuda gelecekteki uygulamalarda daha kabul edilebilir oranların gündeme getirilmesi gerektiğini bir kez daha vurgulamak istiyoruz.
3 yıllık hedefler * Şirket olarak önümüzdeki 3 yıl içindeki hedefleriniz nedir? En önemli konu, Daihatsu'nun dünya genelindeki stratejisiyle ilgili almış olduğu kararlardır. Şöyle ki, Japonya'da yerel pazarda göstermiş olduğu satış başarısını dünya ülkelerinde de yakalama kararı alan Daihatsu, önümüzdeki yıllardan itibaren her yıl en az 1 veya 2 yeni binek ve ticari araç üreterek ürün yelpazesini genişletme kararı aldı. Burada, Toyota ile birlikte yürütülen ortak stratejilerin çok önemli etkisi var. Bugün Toyota-Daihatsu-Lexus grubu olarak dünyada en çok satan 2. grup markası konumundayız. Grup hedefi önümüzdeki 10 yıl içerisinde dünya lideri olmak. Bu nedenle grubumuzun Daihatsu'nun dünya ülkelerindeki satışlarının artrılmasına çok ihtiyacı var. Bu doğrultuda da dünya pazarları tarafından talep edilen modellere ağırlık verilerek, öncelikle Daihatsu'nun ürün yelpazesinin genişletilmesi doğrultusunda bir stratejik karar alındı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|