|
En medyatik havayolu
|
|
İngiliz Virgin Atlantic Havayolları, 20 yıllık geçmişine rağmen, çılgın CEO'su Richard Branson sayesinde dünyanın en tanınan havayollarından biri oldu. Uçakta ilk kez suit dönemini başlatan, yolcularına adeta özel iş jeti avantajları sunan Virgin Atlantic, havacılık sektöründe kısa sürede marka haline geldi. İngiliz havayolunun başarısındaki en büyük pay, iletişim ve eğlence sektöründe dünyanın en başarılı girişimcilerinden biri olan Virgin Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Richard Branson'a ait. Virgin Atlantic'in kuruluş hikayesi de çok ilginç. Yıllardır seyahat ettiği havayollarının hizmet kalitesini beğenmeyen Branson, 1984 yılında Virgin markasını havacılık sektörüne de taşıma kararı aldı. Branson, havada marka olmak için yola çıktı ve gelir seviyesi yüksek yolculara hem yerde hem de havada en kaliteli servisi sunmayı amaçladı. Filosunu sadece Boeing 747-400 ve Airbus 340-600 gibi en gözde uzun menzilli uçaklardan oluşturdu ve havacılık tarihinde bir ilke imza atarak uçaklarını, içinde bar, masaj salonu ve 202 santimlik yatar koltuklar bulunan suitler donattı ve bunun için 100 milyon dolar harcadı. Richard Branson, geliştirdiği her projesinde başarılı olmasını, biraz da kendisinin medyada tanınmasına bağlıyor. Ayrıca, 2 milyon dolar ödeyerek ada alacak kadar çalışanlarının memnuniyetine önem veriyor. Yöneticilerini genelde şirket içinden tercih ediyor. Çalışanların ve müşterilerin fikirlerini dinliyor. Atacağı adımlarda pazar araştırmalarından ziyade kişisel deneyimlerine güveniyor.
|