|
|
Kısa...Kısa...Kısa
* Burn enerji drink reklamları aklınızda mı? Bu reklam filmi de tercüme. Söz düzeni de tercüme kokuyor üstelik. İletişimde 'geçmek' deyimi kullanılır. İlgililer bir post-test yapıp bu filmdeki hangi mesajların hedef kitlelerine 'geçtiğini' ölçer bana da bildirirlerse burada yayınlamaktan büyük zevk alırım.
* 16 şirketin kurduğu İDA (İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği), bir rapor açıkladı: ICCO Dünya Raporu Başkan Meral Saçkan raporun önemine şöyle vurgu yapıyor: "Türkiye'deki iletişim danışmanlığı sektörünü dünya ile kıyaslayabilmemiz açısından çok önemli veriler içeriyor. Dünya eğilimine paralel olarak Türkiye'de de kurumsal itibar ve kriz yönetimi hizmetleri müşterilerimiz tara- fından ağırlıklı olarak talep edilen hizmetler. Bunun yanında; pazarlama iletişimi, medya ilişkileri ve finansal iletişim de son yıllarda artarak talep gören hizmetler arasında." Bütün iş dünyasının incelemesi gerektiğine inandığım Türkiye ve ICCO Dünya Raporu'nu, "mailto:ida@ida.org.tr" ida@ida.org.tr adresine bir e-posta göndererek ya da "https://www.iccopr.com"www.iccopr.com adresinden edinmek mümkün. Müthiş bir şeffaflık ilkesiyle çalışan İDA'yı kutlamak gerek.
* İ.Ü. İletişim Fakültesinde öğretim görevlisi olarak çalışan arkadaşmız Hakan Tuncel bir yandan doktorasını yaparken bir yandan da 'İletken Danışmanlık' adında bir şirket kurdu. Şirketin ilk etkinliği olarak 2005 yılının ocak, şubat aylarında bir seminerler dizisi düzenledi. Hakan Senbir, Ebru Bakkaloğlu, Ali Saydam (Bendeniz oluyorum), Levent Bekata Özdikmen, Prof. Dr. Nükhet Vardar, Yrd. Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto, Mario Levi, İpek İlter, 4,5 saat süren seminerlerinde iletişimin çeşitli alanlarında bilgi ve tecrübelerini aktaracaklar. Ayrıntılı bilgi www.iletkenseminer.com adresinde var. Benim ne dediğimi bu sayfayı izleyenler bilir. Ama benim dışımdaki tüm konuşmacıları özellikle genç iletişimcilere şiddetle tavsiye ederim.
|