|
|
"Helal olsun" Bridgestone'a
Bu köşeyi düzenli takip edenler bilirler. Yiğidi öldürsek de, hakkını vermeye çalışırız. Eksik gördüğümüze eksik, doğru gördüğümüze doğru demeye gayret gösterir, takdir ve tebriği eksik etmeyiz. Son zamanların en başarılı çalışmasına ise "Helal olsun" demek görevimizdir. Bridgestone, "Farım da Hep Açık, Yolum da" kampanyası ile Marketing Agencies Association (MAA - Pazarlama Ajansları Derneği) tarafından yapılan değerlendirme sonucunda "Dünyanın en iyi sosyal sorumluluk kampanyası" ödülüne layık görülmüş. GLOBES ödülünü aldık, dolaba koyalım, gelen geçen görür dememişler ve Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Güler Sabancı'nın da katılımıyla bir basın toplantısı düzenleyip, kamuoyuna anlatmışlar. Basın toplantısında Bridgestone'un bağlı olduğu Brisa'nın Genel Müdürü Ahmet Piker kampanyanın başından bu zamana kadar yürütülen iletişim ve PR çalışmalarını aktarmış. En ilginci ise sonuçlar. Yürütülen bu kampanya sayesinde açık far kullanımında yüzde 0,7'den yüzde 19'a, 27 kat artış sağlanmış. Dile kolay! Beni en az ödül kadar mutlu eden ise toplantıda "farım da hep açık yolum da" kampanyasının devamı ve daha geniş kitlelere ulaşması için gerekli çalışmaları sürdüreceklerini açıklamaları. İletişim tekniğinin üç kuralını bir kez daha hatırlayalım: 1. Yaratıcılık, 2. Süreklilik, 3. Tutarlılık. İngilizce de bu üç kavramın üçü de 'C' harfi ile başladığından '3C' kuralı olarak da bilinir. Bu üç ayaktan biri eksik oldu mu, iletişim sakat kalır. Bridgestone'u, 3C'yi özellikle de verilen vaat ile sürekliliği sağlayacakları için iki kez kutlarım.
|