|
|
|
|
|
|
Dünyayı lüks tutkusu sardı
İnsanların lükse olan tutkusu sınır tanımıyor. Bu özellik çoğu zaman kadınlara atfedilse de, işin içine otomobil girince erkekleri de tutmak mümkün olmuyor. 2010'da her 10 araçtan birinin lüks olacağını öngören otomotiv şirketleri şimdi bu pazarın peşinde.
2010'da her araçtan biri lüks olacak
Lüks markalara olan talep otomotivcileri yeni pazar arayışlarına itti. 2010'da satılan her 10 araçtan birinin lüks olacağını söyleyen uzmanlar için Avrupa ve Çin hayati önem taşıyor.
Lüks segmentteki araç satışlarının son 10 yılda yüzde 80 oranında artması, otomotiv üreticilerini premium markaları için yeni pazar arayışına itti. Lüks segmentte kâr marjlarının üç kat fazla olması da üreticilerin bu alanda agresif stratejiler belirlemesine neden oluyor. ABD'nin en çok satan lüks markalarından biri olan Toyota Lexus, 6 yıl içinde Avrupa satışlarının 21 bin 500'den 100 bine çıkarmayı hedefliyor. Çin ise ABD'li ve Japon üreticilerin karşı karşıya geldiği önemli başka bir pazar konumunda. General Motors'un lüks markası Cadillac da Avrupa ve Çin pazarına yatırım yaparak lüks araçta global oyuncular arasında olmak istiyor. Amerikan şirketi ayrıca Avustralya ve Güney Afrika gibi pazarlara da göz kırpıyor. Nissan'ın Infinity ile rekabet ettiği pazara, Hyundai ise 2008 yılında lüks modelleri ile girmeye hazırlanıyor. Uzmanlar, üretici şirketlerin lüks araç sınıfına bu kadar önem vermelerinin 3 nedeni olduğunu söylüyor. Uzmanlara göre, birinci nedeni tüketicilerin tutkulu araç talebi ile hızla gelişen pazar. Gucci çanta, Rolex veya Cartier saatlerin büyük satış rakamları yakalamasının lüks araç satışına da esin kaynağı olduğunu ifade eden sektör analistleri, metropolitan tarzı hayat yaşayan kesimin lüks ürünler tükettiklerine dikkat çekti. Otomotiv endüstrisi danışmanlık ve araştırma şirketi Global Insight, bu yıl sonunda dünyada 5.3 milyon lüks araç satışı beklediklerini, ulaşılan bu rakamla son 10 yıllık sürede lüks segmentte yüzde 82 oranında büyüme yaşandığına işaret etti.
Tüketicinin talebi önemli Bu oranın orta sınıf araçlarda ise yüzde 25'i geçmediğini vurgulayan uzmanlar, 2010 yılında satılan her 10 araçtan birinin lüks otomobil olacağını bildirdi. Bu arada lüks araçların üç kat fazla kar marjı bıraktığına değinen uzmanlar, bu alandaki fırsatların altını çiziyor. İkinci neden ise son güvenlik teknolojileri, sürüş özellikleri ve eletronik teknolojisiyle maliyetlerin aşırı artması sonucu, üreticilerin dış pazarlarda büyüme stratejisi. Daimler Chrysler'in ortağı Mercedes-Benz ve BMW'nin, lüks segmentteki modellerinden 1 milyon araç sattıklarını belirten uzmanlar, bu iki şirketin ABD'li ve Japon üreticilerin satış rakamlarını üçe katladığını da hatırlatıyor. Uzmanlara göre, yeni pazar arayışlarının üçüncü nedeni de tüketicilerin beklentileri. Cadillac Genel Müdürü Jim Taylor, "Lüks giyim markası, mücevher markası ya da lüks araç markası tüm dünyada hepsi aynı şekilde algılanıyor" diye konuştu.
FURKAN ALP
|
|
|
|
|
|
|
|
|