|
|
Çevreci kimliğin ispatı
Pazar günü Sabah'ta geçen haftanın iki yıldız reklamına değineceğimize söz vermiştik. Önce Opet reklamı. Bir okurumuz diyor ki: "Bildiğiniz üzere filmde, bir ağaç pat diye düşüyor. Bir ayı gelip Tarkan'a yol açıyor. Sağ olsun. Ancak ilkokuldayken öğrendiğim kadarıyla ayılar kış uykusuna yatar. Bırakın, karda kışta Tarkan'a yol açmayı 5 ay tuvalete bile gitmezler. Bu ayının uykusunu ne kaçırmış olabilir? Meral Gül" Meral Hanım çok haklı. Fakat minik bir şeyi unutuyor sanki. Reklam filmi bu, National Geographic belgeseli değil. Ayı yolu açarken Tarkan'ın ünlü parçalarından biriyle şıkıdım şıkıdım oynayabilirdi de... Önemli olan reklam filminin bıraktığı tortudur. Ayının, kurdun izini gösteren Eskimo babanın Allah'ın kutup bölgesinde kar üzerinde gördüğü lastik izine bakıp, "Audi! Audi Quatro!" diye bilimsel analiz(!) yapması ne kadar gerçekçi ki?.. Opet'in reklamı bence süper! Çünkü yıllardır büyük bir özenle yönettiği farklılaşma stratejisinin akıllı ve duygulu uzantısı. Biraz daha sabrederse 'Çevre duyarlılığı' dendiğinde akla ilk gelen marka olmayı başaracak. Bugün söz edeceğimizi söylediğim ikinci çarpıcı reklam, Fiat Idea'nınki. Önce şu soru: Gazetelerde niçin George Clooney üstte de araç altta? Rastlantı mı? Tabii ki değil. Kendisi de bir İtalyan hayranı olan ve Como Gölü kıyılarında yaşamını sürdüren Clooney'in marka vaadi ile Fiat o kadar iyi örtüşüyor ki, markayı ona taşıtmak algılamayı yönetmek için ideal ilaç. Kadının George'u 'götürmek' için Idea'yı kapan (tuzak) gibi kullanması da çok başarılı bir inovasyon (buluş). İtalya'da kullanılandan farklı olarak ajansın Türkiye için bulduğu son cümle de öyle: 'Kışkırtıcı Idea İtalyan stili'.
|