|
|
Her şeye rağmen Hyundai doğru yolda!
Ben kendisini ister duygusal isterse maddi alanda farklılaştırabilen reklamları her zaman başarılı bulmuşumdur. Hyundai'nin 5 yıl garanti veren reklamının da o açıdan doğru bulduğumu ifade etmiştim. Bu sayfanın dikkatli ve sadık okurlarından Mesut N. Bıyık Bey benimle hem fikir değil. Şöyle yazmış: "Yazınızda Hyundai'nin 5 yıl garanti vermekle büyük bir bomba patlattığını ifade etmişsiniz. Doğrudur; hedef kitleyi damarından yakalamanın en iyi adımlarından birini attılar. Zira Hyundai'nin kalitesi konusunda tüketicinin kafası biraz karışıktı. Bu çıkış yaraya merhem olabilir. Ancak sizin burada gözden kaçırdığınız bir şey olmalı. Türkiye'de mekanik garantiler genellikle 2 yıldır; 3 yıl garanti veren markalar da var. Fakat gerek 2 yıl, gerekse 3 yıl garanti veren her markanın bu ifadelerinin yanında bir de 100.000 km sınırı yer alır. Bu da gözlerden kaçıyor... Asıl büyük hizmetin Mercedes-Benz tarafından sunulduğunu fark edememiş olmalısınız. Mercedes, bir modeli için 2 yıl boyunca ücretsiz bakım garantisi de veriyor; hem de fiyatını 40 milyarlarda sattığı en uygun fiyatlı modeline. Her 10 bin km'de (bazı araçlarda bu aralık daha uzun olabilir) 100 ile 500 milyon TL (kimi zaman daha da yüksek) masrafı 2 yıl boyunca istemiyor Mercedes. Tüketici için asıl gerekli olan budur. Çünkü bakım ücretleri garanti kapsamının dışındadır. Siz de haklı olarak bunun duyurulmamış olmasını eleştirebilirsiniz. Haklısınız, Mercedes bunu duyuramamışsa bu da onun iletişim zaafıdır." İletişimde ilk yumruğu vuran, doğru konuşan, sürekliliği koruyan, algıyı yönetebilen kazanır sevgili Mesut kardeşim. Çarpıca bir örnek: Türkiye'deki pek çok perakende zinciri, tüketicinin haklarına saygılıdır. Bugün tüketici hakları denince aklınıza hangi süpermarket zinciri geliyor? Tansaş değil mi? Neden?...
|