|
|
|
|
|
|
'EA 337' kod isimli ilk spor model
Herşey yine Kaplumbağa ile başladı. Tarihler 1973 yılını gösterdiğinde Volkswagen, Tosbağa'nın çok sportif bir modelini piyasaya sundu. Yellow and Black Racer adı verilen model siyah ön bagaj ve motor kapağı, biraz daha geniş lastikleri (5 inç yerine 5.5 inç) koltuk başlıklarına sahip spor koltukları ve gerçek deri direksiyon simidiyle diğerlerinden ayrılıyordu. Araç, teknik olarak yine 1600 cc hacminde, 50 beygir gücündeki normal Tosbağa idi. Tüketiciler onu çok sevmişti... Sadece daha hızlı görünen bu model kısa sürede tükendi. VW hemen harekete geçti ve Wolfsburg'da şirket içinde bile çok az kişinin bildiği iki yıllık bir projenin başlatılmasına karar verdi. Yine 1973 yılı içinde test mühendisi Alfons Löwenberg, Ar-Ge bölümündeki birkaç meslektaşına mesaj gönderdi. Volkswagen'in gerçek bir spor model üretmesini öneriyordu. Zaten EA 337 proje kodlu yeni bir aracın (gelecekteki Golf'ün şirket içindeki adı) geliştirme aşamasının sonlarına gelinmişti. Spor model mesajını alan kişiler ilk önce isteksizdi. Sadece şasi uzmanı Herbert Horntrich ve Geliştirme Şefi Hermann Hablitzel, en azından Löwenberg'in fikrine biraz ilgi göstermişti. Löwenberg ise ısrarını sürdürdü ve kendisi gibi düşünen çalışanlar buldu. Örneğin pazarlamadan Horst Dieter Schwittlinsky ve VW Halkla İlişkiler Müdürü Anton Konrad'dan destek buldu. Artık proje için tam anlamıyla start verilmişti. Sağlam bir şasiye sahip bir Scirocco prototipini aldılar, süspansiyonunu önemli oranda alçattılar, standart 85 beygirlik 1,5 litre Scirocco motorunu iki aşamalı karbüratörle 100 beygire çıkarttılar. Ve buna soba borusu gibi görünen ve ses çıkaran bir egzos borusu eklediler. Ekip daha sonra bunun istedikleri gibi bir araç olmadığına karar verdi. Löwenberg ve Horntrich daha ehlileştirilmiş bir model üretmeye karar verdi. Test sorumlusu Herbert Schuster, hemen şasi geliştirmeye öncelik verdi. Audi ile işbirliği yaparak 110 beygir gücündeki 1.6 litrelik modern yakıt enjeksiyonlu motor üretildi. Ekip çalışmalarını tam zamamnıda bitirdi, 11 Eylül 1975'te 46. Frankfurt Otomobil Fuarı kapılarını açtığında VW standında kırmızı spor bir otomobil duruyordu. Golf GTI... Reklamda 'gelmiş geçmiş en hızlı Volkswagen' diyordu. Otomobil 100 km'ye 9 saniyede ulaşıyordu. 110 beygir güç üreten motoru sayesinde otomobil, maksimum 182 km'ye ulaşıyordu...
|
|
|
|
|
|
|
|
|