|
|
|
|
|
|
Formula1 pistinde Golf GTI'yla gazladık
Yenilen Glof GTI'yı Bernie Eccelstone'un sahip olduğu F1 1 pistinde test ettik. 200 beygirlik motorla donatılan otomobil, yol tutuşu ve performansıyla meraklılarını memnun edecek.
Bugüne kadar 1.5 milyon adetten fazla üretilen Golf GTI efsanesi geri döndü. İlk kez Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan beşinci nesil GTI, Aralık sonu Ocak 2005 başı gibi Türkiye'de satışa sunulacak. 200 beygir güç üreten motora sahip "en hızlı Golf"ün fiyatının yaklaşık 70 milyar lira seviyesinde olması bekleniyor. Otomobil daha gelmeden meraklıları tarafından sipariş verilmeye başlandı bile... Golf GTI Türkiye'de ilk kez haftasonu başlayacak Autoshow Fuarı'nda sergilenecek.
Ecclestone'un F1 pisti Yeni Golf GTI, Fransa'nın Marsilya şehrinde dünya basınına tanıtıldı. Türk gazetecilerin de yer aldığı test sürüşleri özel Formula 1 testi ve virajlı yolarında gerçekleştirildi. Testin ilk günü otomobilin performansı ve yol tutuşunu göstermek için Bernie Ecclestone'un sahip olduğu Paul Ricard Pisti seçilmişti. 5 bin 810 metre uzunluğundaki pist 1990 yılına kadar Formula 1 için kullanılmış. Bu pistte 19 yıl Fransa Grand Prix'si düzenlenmiş. Yüksek teknolojiyle donatılan pist 2000 yılında yenilenmiş. Yanında özel uçak alanı bulunan pisti, şimdi genellikle hıza meraklı zengiler kullanıyor. Haftasonu özel uçaklarıyla Le Castellet'e gelenler, Ferrari, Porsche gibi araçlarıyla pistte turluyor. Gelelim yeni Golf GTI'ın özelliklerine... Yeni radyatör ızgarası bal peteği tasarımına sahip. Sol ve sağ alt radyatör ızgarası bölümleriyle ek hava girişine benzeyen sis farı da aynı tasarımda. Radyatör ızgarasının üst ve alt bölümleri yumuşak bir bağlantı sağlayan parlak U şeklindeki bölümle birleşiyor. Koyulaştırılmış ön far çerçeveleri (Xenon farla birlikte parlak krom) ve radyatör ızgarasındaki GTI amblemi, tavan spoyleri, çift egzos borusu ve yeni tampon altı, otomobilin tasarımını tamamlıyor. GTI kaplamalar ve tasarım öğeleri otomobilin profilinin de farklı olmasını sağlamış. Standart 17 inçlik jantlar ve 225/45 lastikler, 15 mm alçaltılmış şasi GTI'ın özelliklerini yansıtıyor. Otomobilde 10 farklı renk düşünülmüş. Tabii bu seçeneklerin de aracının hızlı karakterine uygun olduğunu görebiliyoruz. Tornado kırmızı, siyah, kara büyü, şeker beyazı, refleks gümüş, sahil mavisi, lazer mavi gibi... Otomobilin boyutları normal bir Golf ile aynı. Tabii yeni burun ve alçaltılan süspansiyon nedeniyle bazı farklılıklar da görülüyor. Golf GTI'da frenler yüksek performansa uygun hale getirilmiş. Öncelikle 16 inçlik fren sistemi GTI'ın yavaşlamasını sağlıyor ve ESP de fazla erken ve yoğun bir şekilde devreye girmiyor. Bir başka deyişle kontrol tam zamanında yapılıyor. Golf GTI'da silindir başın dört sübaplı 1984 cc hacmindeki motor 200 beygir güç üretiyor. GTI yeni altı vitesli düz şanzımanla ortalama 100 kilometrede 8 litre tüketiyor. Yeni Golf GTI'da uygulanan ve sürüş performansını artıran bir başka yenilik de Çift Debriyajlı Şanzıman (DSG). Sistem nasıl mı çalışıyor? Sistem düz şanzımanla otomatiği birleştiriyor. Pistte kullandığımız zaman gördük, ki vites değişiklikleri oldukça hızlı. Bu sayede performans artırılıyor. 300 km/s'lik kadranı bulunan aracın güvenlik donanımları, hızına uygun şekilde düşünülmüş... Sürücü ve yolcu hava yastıkları, ön ve arkadaki yolcular için kafa yastığı sistemi, öndeki yolcular için hava yastığı, ABS fren sistemi, Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), Elektronik Denge Sistemi (ESP), Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL) aklımıza ilk gelenler. İç mekanın tasarımı Golf GTI'ya yakışmış. Spor çizgiler hemen göze çarpıyor. Desenli alüminyum kaplamalar (pedallar) ve GTI logolu döşeme, alüminyum vites topuzu, 3 kollu ve deri kaplı direksiyon simidi, deri el freni kolu, siyah tavan döşemesi, tasarımın şık ve sportif olmasını sağlamış.
Mete TANSU/MARSİLYA
|
|
|
|
|
|
|
|
|