|
|
|
|
|
|
'Caz' yaptı dayak yedi
Beş yıldır yapılan Afyonkarahisar Caz Festivali'nin sanat yönetmeni olan Hüseyin Başkadem, dayak ve tehditlere rağmen yoluna devam etmeye kararlı. En büyük desteği ise esnaftan alıyor. 30 tepsi kaymakla festivale sponsor olan bile var.
Afyon'un sanat delisi
Afyonkarahisar Caz Festivali'nin sanat yönetmeni Hüseyin Başkadem, dayak ve tehditlere rağmen yoluna devam ediyor.
Afyonkarahisar'ın neyi ünlüdür? Tabii ki "kaymağı"... Ama son birkaç yıldır Anadolu'nun bu mütevazı ili, çok farklı bir konuyla gündeme gelir oldu. Bazıları için hayal etmesi bile güç olsa da "Afyonkarahisar Caz Festivali" nin 2005 yılında beşincisi düzenlenecek. Bu arada önümüzdeki yıl ikincisi gerçekleşecek olan Afyonkarahisar Klasik Müzik Festivali'ni de unutmayalım... Büyükşehirlerdeki benzerlerinden hiçbir eksiği olmayan bu festivallerin mimarı ise müzik öğretmeni Hüseyin Başkadem. Başkadem sanatın ve cazın Anadolu'da yaygınlaşması için yaptığı çalışmalarından dolayı geçtiğimiz haftalarda, Ankara Uluslararası Caz Festivali komitesi tarafından bir plaketle ödüllendirildi. Ödül aldığına aldanmayın. Çünkü Başkadem, düzenlediği festivaller nedeniyle takdir toplamaktan çok başına açılan dertlerle boğuşuyor. Afyon halkı şehirlerine hareket getiren festivallerden memnun olsa da, onun ne vatan hainliği kalmış ne de yolsuzluk yaptığı iddialarının ardı arkası kesilmemiş. Afyon'daki yerel basın bile saldırmış Başkadem'e "Haçlı seferleri ile yıkamadılar, din oyunu ile bölemediler, şimdi de müzikle deniyorlar", "Caz mı, kültürel emperyalizm mi?.." başlıklı manşetler sadece birkaçı. Klasik Müzik Festivali sırasında Kocatepe Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından dayak yiyen Başkadem, festivalin kapanış konuşmasını gözleri sargılı olarak yapmak zorunda kalmış. Afyon'nun Kültür Delisi olarak nitelendirilen Başkadem, 1992 yılında İTÜ Devlet Konservatuarı'ndan mezun olduktan sonra master için İngiltere'ye gitmiş. İstanbul'da müzik öğretmenliği yapmaya başlayan Başkadem, her hafta sonu Afyon'a gidip çocuklara klasik müzik ve caz müziğiyle ilgili dersler vermiş. Afyon'a dair kitapçıklı, müzik ve türkü cd'leride hazırlayan Başkadem, sanatın büyük şehirler kadar, Anadolu'ya da gitmesi gerektiğini düşünüyor. 2005 yılının Haziran ayında beşincisi düzenlenecek olan Afyon Caz Festivali, köy okullarına kadar giden, cazın yanında Türkiye'nin tanınmış birçok sanatçısını da köylerde ve ilçe okullarında çocuklarla buluşturmayı hedefleyen, atölye çalışmaları, söyleşiler, sinema gösterileri, kitap standları ve sergiler gibi çok yönlü bir festival olma özelliğini taşıyor.
NİŞANLISI DA TERK ETTİ Festival uğruna sağlığını ve saygınlığını kaybettiğini belirten Hüseyin Başkadem, son darbeyi de nişanlısının kendisini terk etmesiyle yaşamış: "Bu yaşananlardan çok yoruldum. En büyük destekçim nişanlım Betül bile beni terk etti. Ona çok haksızlık ettim. Bu işi devam ettirdiğim sürece yalnız kalacağımı biliyorum. Yaptığım işten dolayı saygınlığım hiç yok. İstanbul'daki entelektüel çevrede bile bıyık altından gülünen 'salağın teki, biz böyle çok salaklar gördük' denilen bir adamım şu anda." Bugüne kadar Afyon'da yedi festival gerçekleştiren Hüseyin Başkadem, kendisine gösterilen tepkilerin altında çıkar çatışmaları yattığı görüşünde: "Toplumsal olaylarda başarıya ulaşıyorsanız o zaman çıkar çatışmaları başlıyor. Oysa buna sahip çıkan çok kişi olmalıydı. İstanbul'dan, Ankara'dan, Milli Eğitim Bakanlığı'ndan. Kültür Bakanı bir mesaj bile göndermiyor. Amerika'dan bir üniversite geldi ve yaptığım işin bütün dökümanlarını toplayıp gittiler." Devlet büyüklerinin ilgisizliğine karşılık Afyonlu işadamları ve küçük esnafın bile festivale destek verdiğini belirtiyor Başkadem: "Bu sene festivalin en ilginç sponsorlarından biri Afyon'daki Nur Lokantası. 30 tepsi ekmek kadayıfı ve 30 tepsi kaymakla festivale sponsor oluyorlar. Ayrıca Oruçoğlu Otel, Tureks, Mehmet Sami Hancıoğlu, Özerler Holding çok destek vermeye başladı. Hiç ummadığınız anda destekler de geliyor." DEVLET büyüklerinden yeterli ilgiyi göremeyen Başkadem'e en büyük desteği Afyonlu esnaf veriyor
Neslihan Tunç
|
|
|
|
|
|
|
|
|