|
|
|
|
|
Bağcının gözü yeni ve zengin müşterilerde
|
|
Rakamlara göre Bordelais'de yedi milyon hektolitre şarap üretilebiliyor. Oysa sadece beş milyonuna alıcı var. Bu ne demek? Sıradan Bordeaux şarabında, bir şişe için bir milyon Türk Lirası demek! Sonuç ise şu: Muhtemelen yüzlerce şarap üreticisi iflas edecek! Mahalli üreticiler içleri kan ağlayarak mahsülün üçte birinden sarfı nazar etti. Oysa 20. Yüzyılın ortasına kadar Fransızlar şarabı günlük gıdalarının bir parçası olarak görüyorlardı. Doktorlar günde bir litrelik bir tüketimi kan yapar ve bünyeyi kuvvetlendirir diye tavsiyeye şayan buluyorlardı. Ama günümüzde bu tüketim süratle düşmekte. Üstelik ihracat da düşüyor. Sebepler ise muhtelif. Öncelikle Kaliforniya, Avustralya, Güney Afrika ve Şili'nin dünya pazarlarındaki payı hergün daha da artıyor. Eskiden parazit ve donla uğraşan bağcılar, bugün küresel rekabetin kurbanı olmak üzereler. Peki bu ahval ve şeraitde onlar ne yapıyorlar? Tabii ki gözleri yeni pazarlara diktiler. Yeni ve zengin müşterilere! "Fransız üreticileri" yanımıza mı almak istiyoruz? TMSF o meşhur müzayedeyi kısa bir film haline getirip Fransa'da dağıtmalı. Film müziği için de bir önerim var. Liza Minelli'nin Cabaret filmindeki meşhur şarkısı: "Money makes the world go around!"
|
|
|
|
|
|
|
|
|