Arçelik satın almak istemeyenler için TV ve beyaz eşyayı kiraya verecek. ABD ve Avrupa'da yaygın olan bu sistemden öğrenciler, geçici tayin durumunda olanlar ve bekârlar faydalanacak.
Beyaz eşyada kiralama dönemi Arçelik'le başlıyor
Arçelik, ABD'deki beyaz eşyada kiralama dönemini Türkiye'de de başlatmaya hazırlanıyor. Tayinle çalışan geniş memur topluluğu ve öğrencileri hedefleyen şirket, projeden çok umutlu.
Geleceğin markalaşmada saklı olduğunu gören şirketler, neredeyse her gün piyasaya yeni bir marka sunuyor. Böyle olunca da pastadan pay kapmak, deveye hendek atlatmaktan daha zor hale geliyor. Bu hemen her sektörde olduğu gibi beyaz eşya sektöründe de böyle. Hele de fiyatların bir senede yüzde 30'a varan düşüş gösterdiği bugünlerde pazarlama stratejileri her zamankinden daha önemli oluyor. Arçelik yöneticileri de, şirketlerini bir adım öne geçirecek bir proje üzerinde harıl harıl çalışıyor. Proje beyaz eşya ürünlerini satın almak yerine kiralanmasına yönelik... Türkiye'de beyaz eşya sektörünün önde gelen markaları arasında yeralan Arçelik, rakiplerinin bir adım önüne geçirecek projeyi Aralık başında kamuoyuna tanıtacak.
TELEVİZYON DA KİRALIK Aslında bu yöntem Amerika'da yaygın olarak kullanılan bir sistem. Tüketici, ürünü satın almak yerine çok cüzi bir miktarla kullanıyor. Örneğin, ABD'ye öğrenim görmeye ya da belirli bir süre çalışmaya giden bir kişi, eşyalarını satın almak yerine kiralamayı tercih ediyor. Geri dönerken de eşyaları gönderme, taşıma derdi olmuyor. Amerika'da özellikle öğrenciler, geçici görevle bir yere tayin olanlar ve bekarlar bu yöntemi tercih ediyor.
2.1 MİLYAR $ CİRO Türkiye'de de sürekli tayini çıkan öğretmen, asker, adligörevliler, doktorlar ile öğrenciler ve bekarlardan oluşan geniş bir kitle olduğunu düşünen Arçelik yöneticileri, sistemi uygulamaya karar vermiş. Arçelik ve Beko markalı ürünlerde uygulanacak sistem elektronik ürünleri de kapsayacak. Bugünlerde bayilerine sistemle ilgili son detayları anlatmakla meşgul olan şirket, yeni yöntemden oldukça umutlu. Şirket yöneticileri, önümüzdeki yıl cironun patlama yapacağını öngörüyor. Şirket tanıtım için yoğun bir reklam kampanyasına hazırlanıyor. Geçen yıl 1.8 milyar Euro ciro yapan Arçelik bu yılı, yarısı yurtiçinde, yarısı da yurtdışında olmak üzere 2.1 milyar Euro ciro ile kapatmayı hedefliyor.