|
|
Kısa...Kısa...
Bizim otomobil editörü Mete Tansu, bana sürekli e-posta atar. Bazı ilginç reklamlar ve iletişim meselelerini hatırlatır. Atlamayayım diye. Bu hafta da şöyle bir not geçmiş: "Isuzu'nun 20'nci yıl anısına özel olarak yapılan ve şu sıra TV'lerde oynayan reklamına bir bakın. Hiç de fena değil." Ben de iş edindim. Günlerdir TV'lerde Isuzu reklamı aramaktan TV manyağı oldum. Çevremdekiler de görmemiş. Yazılı basında da esameleri okunmuyor. Bu nasıl medya planlamasıdır. Bu nasıl frekans. Bir anlatsalar, ya da CD'ye alıp bana gönderseler de hiç değilse editöre karşı mahçup olmayalım...
* Mitsubishi Colt'un su altında giderek başrolde oynadığı reklamı çok hoş. Hem dikkat çekici hem de eğlenceli. Otomobil için su konsepti seçilmiş, hatta Türkiye'deki lansmanı için Antalya'daki Su Otel seçilmişti. Her şey iyi de bir de şu kilit mesajını tam olarak anlayabilsem... Çok mutlu olacağım...
* Mazda'nın gazete reklamlarındaki ana slogan şu: "Efsane yeniden yaratıldı." Çok güzel. Önüne gelen efsaneden söz edebilir. Ama altını dolduramazsa iş ters teper. Mazda 3 neden efsaneydi, onu anlatamazsanız, yeniden doğuşu da havada kalabilir. Bu da sadece reklamla olmaz. PR desteği şarttır. 54 ya da 58 Chevrolet efsaneydi, ya da 67 Mustang, dünya savaşlarında kullanılmış Jeep de öyle; VW kaplumbağa, Citroen 2CV, Peugeot 404, hepsi kendi çapında birer efsaneydi... Peki Mazda? Belki biz bilmiyoruzdur. Anlatın bize...
|