|
|
O çevreye yapıştı ya çevre Opet'e?
Çevre duyarlılığına sahip çıkmak kolay değildir. İnsanlığın, daha da ötesi tüm canlılığın temel sorunu pek çok firma tarafından ele alınır ve bu konudaki girişimler desteklenir. Bu nedenle çok rahat 'ben de varım' durumuna düşmek, diğer çevreci kuruluşların peşinden gidiyor algısı yaratmak işten bile değildir. Opet böyle bir riski almış ve istasyonların çevresini yeşillendirmek iddiası ile ortaya çıkmıştı. Aynı Opet, Koç'la birleşmeden önce benzinliklerdeki tuvaletlerin temiz tutulması için çaba harcamıştı. Yani Opet'in marka ruhuna zaten uygun bir konuydu 'çevre' meselesi, ama yine de riskliydi. Çünkü çevre konusunda sosyal sorumluluk çalışması yapan çok sayıda marka var. Bunların arasından sıyrılmak için yüksek frekanslı ve uzun vadeli iletişim şarttı. Opet'in kararlı reklamlarına şimdi de Ultra Euro Diesel FullForce eklendi. Yemyeşil sarmaşıkların arasında bir reklam panosu ve üzerinde 'çevreye duyarlı, motora yararlı' sloganıyla marka var. 6 farklı kavram algılamayı zorlaştırıyor. 1. Opet; 2. Ultra; 3. Euro; 4. Diesel; 5. Full; 6. Force... Buna rağmen bu kurumsal duruşta ısrar ederse 'çevrecilik' Opet'e yapışır. Bu da uzun vadede satın alma davranışı üzerinde belirgin etki yaratır.
|