|
|
Kısa...Kısa...Kısa...
- Son haftaların en başarılı TV reklamı oyuncusu bence Arko tıraş köpüğü reklamındaki bebek. Hani babasının yanaklarından öpmek için ağlayan; babası yanına gelince de gülen bebek... Bu bebeği bulana da, böyle oynatana da helal olsun!
- İkinci helal olsun Aytaç'a, Demet Akbağ'a ve bana iletişim dosyasını yollayan iletişimci arkadaşlara. Demet Akbağ, hem ressam, hem ev kadını, hem de iki çocuk annesi rolünde süper! Yalnız cimrilik etmesinler uzun versiyonları daha iyi.
- Bu haftaki medya ilişkilerinde favori üç şirketim şunlar: MPR, Excel, Zarakol. Neden? Müthiş bir bilgilendirme sistemi kurdukları için. Zorlamadan, tâciz etmeden ilişkiyi yönettikleri ve yabana atılmayacak 'press-kit' (basın dosyaları) yolladıkları için. Hele Zarakol'un Sütaş ve Dimes dosyalarını, stajyer arkadaşlara örnek olarak sakladım.
- Şirin mi şirin bir mobilya reklamı dönüyor şu sıra. Çiçek mobilya! Bıcır bıcır, cıvıl cıvıl. Belli ki çok uğraşlmış. Ama son derece yalın. Son derece net. Çiçek mobilyanın patronları çok başarılı sonuçlar aldıklarını söylüyorlar. Minik bir not: Tüm mağazalar o filmdeki gibi tasarlanmalı sadece bir-iki tanesi değil. Yokasa düş kırıklığı yaratılır.
- Boyner markası yeni çehresi ile Çarş mağazalarındaki yerini aldı. Çok çağdaş biraz da radikal bir logo yapmışlar. O iki renk kolay kolay yanyana gelmez. Bu arada riskli bulduğum bir başka husus daha var: Boyner adının marka vaadi ile Çarş mağazaların son hali pek uyuşmayabilir. Tabii o mağazaların konseptini de değiştirirlerse, o zaman başka. Öte yandan Çarş markasına yıllar içinde ciddi yatırım yapmışlardı; o markayı tamamen öldürmek ne kadar doğruydu?..
- Sütaş'ın Mehmet Okur'lu Büyümix'i her ne kadar Obelix'in kazana düşme hikayesini biraz fazla hatırlatsa da çok etkili. Derhal bir Büyümix deneme arzusu uyandırıyor.
|