kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Türkiye'yi göklere çıkaranlar

İç hatlarda tarifeli seferler için hazırlanan şirketlerden birisi de Atlasjet Hava Yolları. Sloganları ise 'Türkiye'yi göklere çıkaracağız.' Ancak, vaat ettikleri bir çok şeyi yerine getirmiş değiller. Ulaştırma Bakanlığı'na ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne verdikleri sözleri yerine getiremedikleri için bürokrasi cephesinde de sıkıntıya sebep oluyorlar. İç hatlarda tarifeli uçabilmek için 100 ve üzeri kapasiteli 5 uçak bulundurma şartı var. Atlasjet'in filosunda 5 uçak var, ancak hepsi yurtdışı charter yapıyor. Dolayısıyla gazetelere, televizyonlara ve açık alanlara verdikleri reklamlardaki iddialarını bu filoyla gerçekleştirme şansları yok. Hatta bir çok meydan için yaptıkları planlar da gerçekçi değil. Mesela Erzurum'a gecenin bir vakti uçmayı planlıyorlar. Yani buraya uçmak istemiyorlar. Sivas'a iki sefer yaptıktan sonra uçuşları durdurdular. Kars ve diğer trafiği az olan meydanlara yönelik uçuş planları da uçmamak üzerine kurulu. Halbuki Ulaştırma Bakanlığı sektörde sıkıntıya sebep olacak şekilde bir uçuş planı istemiyor. Açık ifadeyle trafiği az olan meydanlara öncelikle sefer yapılmasını istiyor. Fakat iç hat pazarına yeni giren Atlas, trafiği az olan meydanları tarifesine "uçulamayacak" şekilde koymuş. Ama Antalya, Bodrum, İzmir gibi noktalara diğer havayollarıyla çakışacak şekilde uçuş planı yapmış. Diğer taraftan iç hatlara sefer koyacak uçağı da yok. Ayrıca trafiği yoğun meydanlar için planlanan uçuşlar diğer hava yollarıyla çakışacağından başka sorunlarda gündeme gelecek. Belki de bu uçuşlar için izin alamayacak. Henüz filosunu da zenginleştirmiş değil. Böylece Ekim'- de geleceği ifade edilen uçaklar filoya katılana kadar Atlas iki uçakla Türkiye'yi göklere nasıl çıkaracak, bekleyip göreceğiz. Geçtiğimiz hafta Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu'nda sektörün ihtiyacı olan pilotların nasıl yetiştirileceği üzerine toplantı yapıldı. Bana göre devletin eliyle ve yaklaşımıyla ancak devletin kaynakları heba edilir. Varan'ın Ulusoy'un şoför ihtiyacı ile ilgilenmeyen devletin özel havayollarının pilot ihtiyacıyla da ilgilenmemesi gerekir. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı'nın yapacağı en hayırlı iş, özel sektöre özel kaynaklarla pilot yetiştirilmesinin önünü açmaktır. Bunun için iyi bir denetim ağı ve düzenleme yapması gerekir. Üniversite, yetiştireceği bir pilot için 35 bin dolar maliyet çıkarırken, özel sektörde bu rakamın en gerçekçi değeri 45-50 bin dolar civarında. Ayrıca bazı özel uçuş okullarında ibu rakamlar çok daha aşağılarda. Amerika'da ise 60 ile 170 bin dolar arasında değişiyor. Türkiye'de devlete ait kurumlar ve bazı özel şirketler bir şeyleri eksik yapıp maliyeti düşürüyor. Bakanlığın eğitim programı ve kriterleri çıkarıp sektöre çeki düzen vermesi gerekir. Güntay

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Her uçuş ayrı bir hikaye   / 12-09-2004
 Havayolu medyası   / 05-09-2004
 Şeyh uçmaz   / 29-08-2004
 Co-pilotluğumdan hayır yok   / 22-08-2004
 Hostesler ayrı yatabilir mi?   / 15-08-2004
 THY Vakfı'nın paraları ne oldu?   / 08-08-2004
 THY'nin kabini değişiyor   / 01-08-2004
 THY'nin uçakları ve kafa karışıklıkları   / 25-07-2004
 Türkiye'yi göklere çıkaranlar   / 18-07-2004
 Hangi havayoluyla nereye uçmalı?   / 11-07-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
İzmir, Ankara, Antalya'dan direkt Avrupa
Türk Hava...
FİKRET AYDEMİR
Çorbadaki Saç Kılı
Avrupa Birliği Komisyonu sözcüsü,...
YASEMİN TAŞKIN
Şimdi Ne Olacak?
Zina konusunda İtalya'da herkes "Neden...
STELYO BERBERAKİS
Zina Ve Kaza
Türkiye ve Yunanistan'da geçen hafta sadece...
Sporda buluşuyorlar
Sporda buluşuyorlar
Yoğun çalışma temposu nedeniyle spor yapamayanlar, bir kulüp çatısı...
Çocuklarımız zehirsiz karides yesinler
Çocuklarımız zehirsiz karides yesinler
Ortak Tarım Politikası reformu, çevreyi koruma yolunda bir dizi...
Huysuz'un fendi, Seyfi'yi yendi
Meşhur kantosuyla aynı adı taşıyan kitap, Seyfi Dursunoğlu'nun hem...
Koç bugün "Vira bismillah" diyecek
İşadamı Rahmi M. Koç her denizcinin hayallerini süsleyen yelkenle...
Akşama Doğru ekrana veda etti
TRT kanallarında 15 yıl boyunca kültür sanattan, gündemdeki konulara,...
Şiirleri albümde toplandı
Nazire Dedeman'ın 12 yıl önce yazdığı şiirler, yıllar sonra soprano Gülderen...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.