|
|
Dolmabahçe'de Fransız gecesi
Hedeflenen kitle için daha iyi bir dekor nasıl bulunurdu bilinmez. Dolmabahçe Sarayı Hasbahçe... Görkemin ta kendisi... Yanında pek çok Avrupa Saray yavrusunun gecekondu gibi kaldığı bir yemek Peugeot 407'ye yakışmış... Bu modelin geçmişinde Peugeot'nun efsanevi modeli 404'ün yattığı söyleniyor. Bern'de öğrenciyken iki yıl Breitenrain'deki Peugeot bayiinde çalıştım. 2 yıl, her gün 404'lerin tozunu aldım... Yani 407'lerle duygusal bir bağım var. Tabii bu arada teknolojik yatırım ve donanımı artırmışlar, konfor rekabetçi düzeye gelmiş. Tasarım, 'tank' görüntüsünden elegansa doğru kaymış... A+, A, B+ gelir ve eğitim gruplarına hitap eden Peugeot 407'nin lansmanı, TV ve yazılı basın reklamları kadar görkemli olmuş. "Olmuş" diyorum, çünkü Dolmabahçe'deki etkinliğin davetiyesi bana ulaşmadı. Olsun önemli değil. Eş dosttan bilgi aldık. Sabah'tan arkadaşlar da izlemiş zaten. Peugeot 407'ye güçlü bir iletişim ekibi hizmet vermiş: Reklamlarda Klan Euro RSCG; Halkla İlişkilerde BPR, etkinlik yönetiminde Capital Events... Orkestra müthiş... Türkiye'de ilk defa kullanıldığı söylenen 4 ayrı projeksiyon ve çok güçlü ışık kullanılan PIGI görüntü sistemi ile 360 dereceye yayılmış ekranların etkisiyle insana arabanın içindeymiş hissini veren sunum; kamera çeşitli ülkeleri dolaşırken karenin donduğu yerde o ülkenin dans ve müzik gösterisinin bu kez canlı olarak sahneye gelmesi... Fransa, İspanya, Küba, Brezilya, Rusya, Türkiye... Fransız caz ustası Danny Brillant'ın müzik ziyafeti... Finalde su perdesi içinden çıkan 407... Bu arada üç TIR'ı donatan Peugeot, tüm Türkiye'yi turlamaya hazırlanıyor. Almanların meşhur bir atasözü vardır: "Dağ Muhammed'e gitmezse Muhammed dağa gidermiş!" IBM'in tarihinde karşılaştığı en büyük krizlerden birini, CEO Lou Gerstner'in dile getirdiği üç kelimeden oluşan bir sloganla yola çıkarak atlattığı söylenir: "Go to market!" (Pazara git!) Aslında Peugeot'nun da yaptığı budur. Sonuçlarını merakla bekleyeceğiz... Bu lansman ihtişamına bu pazarlama tekniklerine rağmen, eğer bu araç ekmek peynir gibi satmaza iletişim ve pazarlama değil satış ekipleri düşünsün ne bahane bulacaklarını.
|