|
|
|
|
Kapasite aşımı dezavantaj
2004 yılına gelindiğinde ise otomotiv satışının yüzde 80'nin yapıldığı ABD, Avrupa ve Japonya pazarı artık büyümekten uzak gözüküyor. Yetkililerin seri üretimde yeni yapılanma çağrıları da bu yönde. ABD pazarında artık Avrupalı ve özellikle Japon Güney Koreli üreticilerin pazarda iddialı konuma gelmesiyle kapasite aşımı yaşanıyor. ABD'li üreticilerin rekabette varolmak için yaptıkları üretim fazla kapasiteyi her yıl yüzde 3 oranında artırıyor. Otomotiv üreticilerinin hepsi rekabetin gereği olarak üretimlerini artırıyor ve pazar paylarını genişletmek istiyor ancak uzmanlar bunun akıntıya karşı kürek çekmekle eşdeğer olduğunu vurguluyor. Üreticilerin güvenlik, teknoloji ve tüketici memnuniyeti için yaptıkları harcamalar göz önüne alınırsa maliyetlerin neden arttığı ve sektörün neden kuşatma altında olduğu daha iyi anlaşılabiliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|