|
|
GAF oloji
Ünlüler Çiftliği'nde Seren Serengil ile Seda Üren arasındaki diyalog şöyle gelişti: SEREN: Seda burada ayna var mı? SEDA: Hayır yok Seren'ciğim. SEREN: Ama ayna yoksa giydiklerimizi nasıl göreceğiz?
NE DEMİŞ? "Çevirince klik sesi gelmedi. Kapanmış mıdır acaba?" (Ünlüler Çiftliği'nde Yasemin Kozanoğlu piknik tüpünün vanasını çevirdikten sonra Zeynep Özal'a soruyor)
GAF KÜRSÜSÜ Kia'nın son reklamı nefis. Adamın, otomobilini gizlemek için üstüne hurda görüntüsü veren branda serdiği reklam yaratıcı pırıltılarla dolu. Ama keşke satın alınmış otomobilin bir de plakası olsaydı!
BİZİM DECODER National Geographic'deki belgesel, cinsiyetin insan yaşamı üzerindeki belirleyici etkilerini araştırıyordu. Karakter yapısının cinsiyete koşut biçimde belirlendiği bilimsel araştırmalarla ispatlanmıştı. Ama dünya üzerinde bu teoriyi destekleyen olduğu kadar boşa çıkaran ilginç örnekler de vardı. Örneğin, Arnavutluk'ta 500 yıldır devam eden bir geleneğin uzantısı olarak "yeminli bakireler" denilen "erkeğe benzer kadınlar" yaşıyordu. Bunlar sosyal şartların zorlaması nedeniyle fiziksel özelliklerini olmasa da cinsel kimliklerini değiştirmek zorunda kalan insanlardı. Örneğin Sacha isimli kadın, ailesindeki tüm erkekleri kaybetmişti. Yaşlı annesine ve küçük kardeşlerine bakmak için bir erkek gibi giyinip, erkek gibi davranması gerekiyordu. Zira o dönemde çok daha kapalı bir toplum olan Arnavutluk'un kuzey bölgelerindeki kadınların, erkeklere özgü işlerde çalışması uygun bulunmuyordu. Sacha gencecik yaşında saçlarını kestirdi, pantolon, gömlek ve cepken giydi. Çiftliğin işlerini ve ticari pazarlıkları çekip çevirmeye başladı. Sacha yıllar boyunca öyle bir cinsel kimlik değişimi yaşadı ki, kadınlığını unuttu. Ekrandaki görüntünün bir kadına ait olduğuna inanmak gerçekten de zordu. Ancak yeminli bakireler" asla cinsel bir sapkınlık yaşamamışlardı. Lezbiyenliğin anlamını bile bilmiyorlardı. Onlar, hayatın zorluklarına daha fazla direnç gösterebilmek için erkekleşmiş" ve cinsel güdülerine kelepçe takmış kadınlardı.
|