|
|
|
|
|
Kadınlar da maço çıktı
|
|
Kadın sürücülerin camlarını açıp, yüksek sesle müzik dinlemeyi sevdiği ortaya çıktı. Biz ise bunu sadece erkeklerin 'hava olsun' diye yaptığını zannederdik.
Yolda camları sonuna kadar açık ve yüksek sesle müzik dinleyenleri gördüğümüz zaman 'saygısız' diye serzenişte bulunuruz. Toplumda bu tarz araç kullananların genelde erkek sürücüler olduğu kanısı vardır. Ancak yapılan anketler sonucunda erkekler kadar kadınların da böyle otomobil kullanmayı sevdiği ortaya çıktı. "Camları açarım, müziğimi de sonuna kadar köklerim" edasıyla yollarda dolaşan kadınların bir başka gözdesi de üstü açık spor modeller. Evli ve çocuklular ise genelde sedan ve stationwagon araçları tercih ediyor
*** Camları da müziği de sonuna kadar açarım
Kadınların erkekler kadar otomobilin camlarını açıp, yüksek sesle müzik dinlemeyi sevdiği ortaya çıktı Avrupa'da kadın sürücüler genellikle cabrio modeli tercih ederken, Türkiye'de hatchback araçlar daha gözde.
Şirketler son dönemde data bankası oluşturmak için özel anketler yapmaya başladı. Bunun son örneği de Temsa'da yaşanıyor. Şirket, Mitsubishi'nin son modeli Colt'u pazara sunmadan önce özel bir çalışma hazırladı. Lansman öncesinde Temsa'nın geliştirdiği ve uyguladığı "müşteri edinme kampanyası" yoğun ilgi gördü. Mitsubishi Colt için potansiyel müşteri veri tabanı oluşturmak,bu veri tabanı ile birebir iletişim kurarak, bilgi ve test sürüşlerinde öncelik tanımak amacı ile yapılan saha çalışmaları mayıs ayında başladı ve ağustosta sona erdi. Söz konusu kampanya için, özellikle Mitsubishi Colt'un hedef kitlesi olan bayanların sıkça gittikleri alışveriş merkezleri seçildi ve titiz bir çalışma gerçekleştirildi.
Fransızlar'ın farklı tercihi Rapordan kadınların otomobil hayalini yüzde 29 oranında hatchback, yüzde 17 sedan otomobil, yüzde 26 oranında spor araç ve yüzde 7 oranında da stationwagonların süslediği ortaya çıkmış. Otomobil dergisi L'Autojournal'in yaptığı anket ise Fransız kadınlarının hayalinin daha farklı olduğunu gösteriyor. Her 100 kadından 44'ü cabrio otomobil tercih ederken, yüzde 21'i dört çekerlilere ilgi duyuyor. L'Autojournal'in yaptığı ankette çıkan bir başka ilginç nokta ise kadınların camları açıp, yüksek sesle müzik dinlemeye sevdiği ortaya çıkıyor. 100 kadından 50'si hava atmayı seviyor...
Türk kadınlar hatchback seviyor Gelelim Türkiye'deki ankete... Rapor, Mitsubishi Colt'un kırmızı koltuklarından yola çıkarak ortaya çıkarıldı. Katılımcılardan, kampanya formundaki soruları yanıtlamaları ve hayal edebilecekleri en yaratıcı alışveriş planlarını anlatmaları istendi. Kendilerine bu planlardan en yaratıcı olan 3 tanesinin Çarşı mağazalarında geçerli olmak üzere 5 milyar liralık alışveriş çeki ile ödüllendirileceği bilgisi verildi. Kampanyaya katılan yaratıcı alışveriş planları yaratıcı kurul tarafından değerlendirildi ve en yaratıcı 3 plan 15 Ağustos'ta açıklandı. Bu kampanya sayesinde 7 bin 474'ü kadın olmak üzere toplam 14 bin 930 kişiye ulaşıldı. İşte sizlere yapılan değerlendirmelerin sonuçları: Kampanyaya katılım sağlayan bayanların form analizlerine bakıldığında 3 bin 755 kişinin bekar, 3 bin 471 kişinin evli, 3 bin 672 kişinin çocuk sahibi, 4 bin 363 kişinin kendisine ait ev sahibi ve ailede 4 bin 43'nün kendisi haricinde otomobil sahibi olduğu belirlendi.
* Kadınların yüzde 72'sinin ehliyet sahibi olduğu halde yüzde 63'ünün otomobil sahibi olmadığı, bunların yüzde 69'unun bir otomobil sahibi olmak için planlama yaptığı belirtiliyor.
* Kadınların otomobil hayalini yüzde 29 oranında hatchback, yüzde 17 sedan otomobil, yüzde 26 oranında spor araç ve yüzde 7 oranında da stationwagon'lar süslüyor.
* Erkeklerin yüzde 86'sı ehliyet sahibi olurken, bunların neredeyse yarısının (% 48) otomobil sahibi olmadığı, ancak yüzde 74'ünün otomobil satın almayı planladığı ortaya çıkıyor.
* Erkeklerin hayalini kurduğu otomobillere gelince; yüzde 27'sinin hatchback, yüzde 26'sının sedan, yüzde 20'sinin spor, yüzde 18'inin arazi ve sadece yüzde 9'unun stationwagon olduğu belirtiliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|