|
|
|
|
|
Güneşi çok özleyecek
|
|
Üstü açık otomobil kullanmak için gerekli havalar giderek, yerini seksi coupeleri tercih edeceğiniz günlere bırakıyor. CLK Cabrio, güneşi çok özleyecek.
Gerçekten de hayatta, otomobilseverler için bir spor Mercedes olayı var. Geçtiğimiz hafta üstü açık bir Mercedes'le bu vakayı yakından test etme şansım oldu. CLK Cabrio 200K idi söz konusu otomobil. Yani üstü açık bir CLK'da diyebiliriz kendilerine. Coupe tarzı otomobilleri gerçekten çok seviyorum. Hele söz konusu coupe iri bir otomobil ise zevkim daha da artıyor. Bu kişisel olarak küçüklüğümden beri hoşlandığım bir kavram. CLK modeli ile coupe anlayışını adeta yeniden yaratan Mercedes firması yeni nesil CLK ile bu kavramı canlı tutmaya devam ediyor. Otomobilin tasarımı konusunda söylenebileceke az şey var. Bunlardan biri de çok feminen ama spor çizgilere sahip olduğu. Bence bu dört fardan oluşan yeni ön far grubu gerçek bir tasarım başarısı. Ön ızgaradaki üç kollu yıldız ile birlikte otomobilin ürün kimliğini keyifle dışa yansıtıyor. Dinamik arka far grubu ise otomobilin spor kimliğini daha da bir vurguluyor. Sürücü koltuğuna geçtiğinizde gerçekten ilk izlenim çok etkileyici oluyor. Bu tarz B sütunu olmayan otomobillerde en büyük problem emniyet kemeri takmaktır. Geride kalan kemeri takmak biraz sorurdur.
Kemer jest yapıyor Bu otomobilde ise bazı Amerikan otomobillerinde olduğu gibi emniyet kemeri koltuğa oturduğunuz anda otomatik olarak size doğru geliyor. Bu özellik otomobile ilk etapta saygı duymamı sağladı. Spor karakterden uzak bir tasarıma sahip olan direksiyon ise hayli ergonomik. Küçük devir saati göstergesinden pek hoşlanmadım ama ortaya konulmuş olan hız göstergesi çok başarılı. Müzik sistemi gayet kolay kullanılıyor. Ses performansı ise gayet iyi. Otomobilde dört yetişkinin seyahat edebilmesine imkan tanıyan bir iç mekan bulunuyor. Ancak asıl güzellik otomobilin üstünü açınca gerçekleşiyor. Aracın üstünü açmadan önce bagajda yer elen koruma kapağının açık olduğundan emin olmanız gerekiyor. Gerisi ise tek düğme ile halloluyor. Üstü açılınca gerçekten çok seksi bir otomobil ile karşı karşıya kalıyorsunuz. O andan itibaren siz de otomobil ile birlikte seksi olup tüm dikkatleri üzerinizde topluyorsunuz.
Daha çok güç gerek... Otomobilin motoru 1.8 litre hacminde ve kompressor adı verilen turbo besleme sayesinde 163 beygir güç üretiyor. Tabii ki insan böyle bir otomobildin çok daha fazla performans bekliyor. Ama yine de yüzünüz kara çıkmıyor. Otomobilin tiptronik şanzımanı direksiyon üzerinden de vites değiştirebilmenize olanak sağlıyor. Yol tutuş konusunda fazla bir şey söylemek zor. Çünkü otomobilin yol tutuşu gayet iyi, ancak arkadan itişli olması çok keyifli bir sürüş sağlıyor. Eğer derdiniz bir üstü açık CLK'da olmaksa bu otomobil çok iyi. Ama performans arıyorsanız daha yüksek motorları denemelisiniz!
CLK Cabrio'nun teknik özellikleri Motor tipi: 4 silindirli 1.8 litre hacmi Max güç: 163 bg. Max Tork: 240 nm. Motor Hacmi: 798 cc. Hızlanma (0-100): 9.3 sn Şanzıman tipi: tiptromic Max Hız. 230 km/s Fiyat: 69 bin Eeuro
|
|
|
|
|
|
|
|
|