|
Kia bayilerinin evsahibi olduk
|
|
Güney Koreli Kia, Türkiye'ye verdiği önemi göstermek için 30 uluslararası distribütörünün toplantısını Antalya'da yapacak. Zirvede yeni stratejiler tartışılacak.
*** Güney Koreliler eylülde Türkiye'ye odaklanacak
Kia'nın Türkiye distribütörü Çelik Motor, eylülde Koreli ortaklarını ağırlamaya hazırlanıyor. Uluslararası 30 Kia bayi, yeni stratejilerini ülkemizde belirleyecek.
Güney Koreli otomotiv markası Kia, Çelik Motor distribütörlüğüne geçtikten sonra atağa kalktı. Yeni modeller, yeni bayi yapılanması ve yeni stratejilerle şirketin satışları yüzde 200 arttı. Hatta bazı modeller için tüketiciler 5 ay beklemeyi bile göze aldı. Kia Marka Müdürü Bora Koçak, çalışmalarını yeni ürünlerle desteklendiğini belirterek, "Kia 2010 yılına kadar ilk beş üretici arasına girmek istiyor. Bu yüzden Avrupa'nın önemi büyük. Koreli ortağımız da bize büyük önem veriyor" dedi. Türkiye'nin önemini Koçak'ın verdiği müjdeden anlıyoruz: Eylül ayında Kia'nın Doğu Avrupa ülkeleri distribütörleri toplantısı Türkiye'de yapılacak. Bu toplantı sayesinde yaklaşık 30 farklı Kia distribütörü ve en tepe yöneticileri Türkiye'ye odaklanacak.
12 bin Kia markalı araç satacağız
* Kia, bu yıl atağa kalktı. Pazar payınızda nasıl bir değişim oldu? Kia'nın Avrupa genelindeki pazar payı yüzde 1 seviyesine ulaştı. Türkiye'de ise 2004 yılının ocaktemmuz dönemi verilerine göre Kia, toplam pazarda yüzde 1.5'lik paya sahip. 2003 yılında, toplam pazardaki payımız yüzde 1.3 idi. Hedefimiz, Kia'nın, toplam pazardaki payını yıl sonu itibariyle, yüzde 2'ye çıkarmak. 2004 yılı içinde yüzde 160'lık büyüme ile 12 bin adet araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
* Özellikle Sorento modeli çok tutuldu. Ancak, Kore'deki grev sizi zorladı. Şimdi durum nedir? Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye pazarından gördüğü ilgi ile Sorento, en az 5 aylık bekleme süresine ve özellikle marka imajının artmasında çok önemli bir role sahip. Sorento'nun lansmanını takip eden günlerde, aynı teknoloji ve Avrupai tasarım çizgilerini taşıyan yeni model girişleri devam etti. Bunların arasında, mono space C segmentte Carens, MPV segmentte ise Carnival modelleri sayılabilir. Ancak, her ne kadar Güney Kore büyüyen bir dev olsa da, aynı zamanda bir grevler ülkesi ve Kia Motors da bu gerçekten nasibini alıyor. Fabrikada geçen yıl yaşanan grev, Türkiye pazarında meydana gelen büyümeden pozitif yönde yararlanmamıza engel oldu ve fırsatları değerlendiremedik. Bugüne bakılacak olursa, bir sorundan bahsetmemiz söz konusu değil.
Ortağımız bize güveniyor
* Güney Kore ile ilişkiler nasıl? Satışlardaki artışı ve Türkiye ekonomisini nasıl değerlendiriyorlar? Kia Motors, 2010 yılına kadar, Hyundai ile birlikte, dünyanın en büyük 5 otomotiv üreticisi arasına girmeyi hedefliyor. Avrupa pazarında ise, Kia en hızlı büyüyen marka olma unvanına sahip. Türkiye, Koreli üreticinin geleceğine güvendiği ve önemsediği pazarların başında yer alıyor. Biz distribütörlüğünü üstelendiğimiz markaya güveniyoruz ve Kia'nın pazarda hak ettiği konuma gelmesi amacıyla, gerek pazarlama faaliyetlerimiz gerekse satış aktivitelerimiz ile gayret gösteriyoruz. Kia Motors'un Türkiye pazarına olumlu bakışının bir başka göstergesi de, eylül ayı içinde Antalya da gerçekleştirilecek olan "Doğu Avrupa ülkeleri distribütörleri toplantısı." Bu toplantı sayesinde, yaklaşık 30 farklı Kia distribütörü ve en tepe yöneticisi Türkiye'ye odaklanacak.
* Bu yılki pazarla ilgili tahminleriniz nedir? Yılın ilk çeyreğinde, beklenmedik oranda büyüyen pazar, 2004 yılı tahminlerimizi 750 bin adetlere yaklaştırdı. Ancak, Türkiye ekonomisi gibi güçlü iniş çıkışların yaşandığı otomotiv sektörü, haziran ayı itibariyle daralarak, kampanyalı satışların yoğunlaştırılması ihtiyacını doğurdu. Ben, 425 bin adetlik binek pazarı, 200 bin adetlik hafif ticari araç pazarı öngörüyorum.
* Önümüzdeki yıl pazarın durumu ne olur? 2005 yılı toplam pazarı, bu yıla göre büyük bir artış göstermeyerek, yine 600 bin adetler seviyesinde kalacak. 2004 yılında yaşanan durumun, 2005 yılı için geçerli olacağını düşünmek hatalı olur.
Mete TANSU
|