|
|
Saydam büyüteçle bakınca
Otomotiv sektörü TV reklamları ile gazete ve dergi reklamlarını en akılcı yollarla birbirlerine bağlayabilen sektörlerin başında geliyor. Markanın duygusal vaadi TV'den, rasyonel vaadi gazete ve dergilerden veriliyor. Fiyatlar, teknik özellikler, servis üstünlükleri yazılı basından, insanın o aracın sahibi olarak neler hissedeceği TV'den...
Yazılı basında geçen hafta yayınlanmış çalışmalar arasında bir sıralama yaptık. İşte bizim ilk beşimiz: 1. Toyota Yaris: "Yaris sahibi olunca görülen davranış değişikliklerine örnek." Bir tanesinde sahibi aracını kum torbaları ve dikenli tellerle çevirmiş. (RPM Radar) 2. Volkswagen Transporter: "Kazanmak istiyorsanız kazananla yola çıkın." TV'deki slogan şöyle: "Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu." (Medina Turgul) 3. Fiat Albea: "Bu otomobilin depo kapağı nerdeydi?" Çok az yakıt harcandığı ifade ediliyor. (TBWA) 4. Yeni Ford Mondeo: "Büyük, güçlüyse büyüktür." TV bağlantısı zayıf olsa da, mesaj çok baskın ve iyi. (Manajans Thompson). 5. Citroen: "0'dan başlayan faiz oranları." Çarpıcı tasarım, net mesaj. (Medya Com)
Bu haftanın başarılı işlerinin sırlamasını gelecek haftaya bırakarak, markaları alfabetik sırayla değerlendirmenize sunalım: Fiat Stilo: "Sky Window Stylo'da." Mesaj çok sağlam değil belki, ama aracın üstten görünüşü ve bikinili hatun göz kamaştırıcı! Ford: "O" faizle Ford sahibi olun!" Öyle bir tasarım ki, gözden kaçması olanaksız. Honda Civic Sedan: "Kes sakla karşılaştır!" Meydan okuyucu, cesur. Opel: Herkes için ayrı bir Opel. Peugeot Partner: "İki nokta arasındaki en düşük yakıt tüketimi." TV ile arada sağlam bağlantı var.
|