|
|
|
|
|
Satın alamasak da içinde olmak güzel
|
|
Spor otomobil üreticisi Porsche, 4x4 modeli Cayenne'le arazi tutkunlarını da mutlu etti. 345 beygirlik motora sahip S versiyonu, karizması, konforu ve performansıyla dikkatleri çekiyor. Araç 0-100 km/s'ye 7.2 saniye gibi kısa sürede ulaşıyor. Özetle Cayenne'in içinde olmak bile güzel.
*** İçinde görünmek bile güzel
Spor otomobil üreticisi Porsche, Cayenne ile arazi tutkunlarını da mutlu ediyor. Karizması, motoru ve konforuna herkes hayran kalıyor.
Onun adı bile benim gibi bir otomobil aşığına çok şey ifade ediyor: Porsche Cayenne S. Bolca beygir gücü, müthiş bir karizma, yüksek bir motor hacmi ve o bildik Alman teknolojisi ile araç insanı kendine hayran bırakıyor. Zaten Etiler'deki Porsche Showroom'una giderken, uzun zamandır ilk kez bir otomobili kulanacağım için çok heyecanlıydım. Son zamanlarda adeta zengin insanlar arasında gizli bir servet sembolüne dönüşen bu arac ile bir gece bile olsa geçirecek olmak çok eğlenceli geliyordu. Çünkü beni bu otomobil ile sokaklarda seyr-i sefer halinde görenler, benim sandılar ve itiraf ediyorum ben de bu durumu kabullendim!
Etkileyici dış tasarım Bir Porsche içinde olmak zaten yeterince etkileyici. Ancak bu markayı taşıyan her otomobil gibi arazi aracı da hayli çekici. Otomobil tasarım anlamında Porsche 911 yutmuş bir arazi aracını andırsa da dış görünüm gayet çekici. Küçük bir Porsche Cayenne görüntüsündeki anahtar gerçekten de artık otomobilli yaşantınızda hiçbir şeyin aynı olmayacağı izlenimini yaratıyor insanda. Ön koltuklar firmanın dinamızmini taşıyor. Ancak göstergeler, Porsche geleneğinden çok farklı. Yani devir saati ortada yer almıyor. Ama göstergelerin aydınlatması ve yazı karakteri spor otomobiller ile aynı. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarları ve yine motorlu olarak kontrol edilen derinlik ve yükseklik ayarlı yani teleskobik anten sayesinde boyunuz ve kilonuza en uygun ayarı yapabiliyorsunuz.
Üçgen direksiyon Otomobilin müzik seti klasik çizgiler taşıyor. Ve ses performansı mükemmele yakın. Zaten böylesine bir otomobilden aksini beklemek de haksızlık olur. Ters üçgen şeklindeki direksiyon, firmanın üç kollu spor direksiyona güncel bakışını yansıtıyor. Bu tasarım ciddi anlamda hoşuma gitti. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda yorum yapmaya bile gerek yok. Diğer otomobillere göre ters tarafa konulmuş anahtar deliğine anahtarınızı takıp çevirdiğinizde duyduğunuz ilk hırlama bir çok şeyin garantisi adeta. Çok performanslılara alışık olan ben, ilk birkaç km. boyunca bu iri otomobilin gazına alışmakta güçlük çektim. Hoplattım durdum ani gaz isteklerimle. Ama alışınca bu kadar ağır ve büyük bir otomobili V8 motor ile bile olsa bu kadar kolay ateşleyebilmenin gerçek bir mühendislik harikası olduğuna karar verdim. Tüm teknik veriler ve her türlü heyecan bir tarafa otomobil küçük büyük herkesin ilgisini çeken bir model. Sokakta sizi görünce insanlar mutlaka kafalarını çevirip bakıyorlar. Bu da ilgiden biraz şımarmanıza neden oluyor. Tam 420 nm. Maksimum tork üreten otomobil saatte 242 km'ye kadar çıkabiliyor. Durur halden saatte 100 km. hıza 7.2
RAHŞAN GÜLŞAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|