|
|
|
|
|
|
Mevsimle gelen sıcaklık, şirketlerin iletişim ve reklam kampanyalarına da yansıdı.
Otomotiv sektörü bu yaza özellikle duygusal algılamaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleriyle damgasını vurmaya hazırlanıyor. Gündemde dördü de birbirinden başarılı 4 halkla ilişkiler projesi var.
*** Markaların duygusal yaz atakları
Otomotiv sektörü bu yaza özellikle duygusal algılamaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleriyle damgasını vurmaya hazırlanıyor. Gündemde dördü de birbirinden başarılı 4 halkla ilişkiler projesi var. Birincisi Mercedes'ten: "Kendi yıldızını takip et!"... İkincisi, Bosch'un model otomobil yarışı, üçüncüsü Doğuş Otomotiv'in Volkswagen (VW) için Mustafa Sandal ile başlattığı konser dizisi, dördüncüsü Ford Otosan'ın sponsorluğunda düzenlenen Tuluyhan Uğurlu konserleri... 'Yıldız' Mercedes'in simgesi. 'Kendi yıldızını takip et!'deki 'Yıldız' aynı anda bir kaç anlama gelebilecek bir tarzda kulanılmış: Mercedes'i takip et. Yıldızını (senin yıldızını, favorini anlamında) takip et. Şansının (insanın yıldızının parladığı anları çağrıştırmasıyla) peşinden git... "Dahiyane olan, basiti bulmaktır", demiş Einstein. Bu çalışma, yenilenen A serisinin tanıtımına yönelik. 24 ülkeden 800 kiyi seçiyorlarmış. Sonra bu rakam 400'e iniyor ve bu 400 kişi ile bir dünya seyahati başlıyor. Türkiye'den de 6 kişinin katılımı söz konusu. Web adresi şöyle: www.kendiyildizini- takip-et.com Bosch Otomotiv, Model Otomobil Sporları Derneği'nin de katkılarıyla Bosch Cup Model Otomobil Kupası'nın üçüncüsünü düzenledi. Yarışması kadar seyretmesi de çok eğlenceli olan bu etkinliğin, yılda sadece bir kere düzenlenmesi yazık. Neden 'Grand Prix' havası estirilip, aynı yarış çeşitli kenlerde düzenlenmez ve sezon birincisine ses getiren bir ödül vermezler ki. VW geçtiğimiz yıllarda Fazıl Say ile çeşitli Anadolu kentlerinde bir dizi konser düzenlemişti. Anlaşılan bu yıl daha da popüler bir çizgi izlemeye karar vermişler. Bu seferki tercihleri Mustafa Sandal. İstanbul Park Orman Konseri'nde 15 bin kişiyi sallamış Sandal. Konserler diğer kentlerde yaz boyu devam edecek. Benim ilgimi ise en çok, Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk'in şirketlerinin bir iletişim etkinliğine -basın toplantısından konsere kadar- ilk kez bu denli içten ve kararlı bir şekilde katılımı oldu. Bence bu etkinliğin itibar açısından geri dönüş etkisini en az iki, üç ile çarptı Ferit Şahenk. Tuluyhan Uğurlu'nun Ford Otosan sponsorluğunda vereceği konserlerin adı biraz uzun ama çok anlamlı: "Üç Altın Kentin Aahtarı: Hattuşa, Tuşba, Truva... Üç büyük uygarlığın öyküsünün anlatıldığı konserlerin ilki 4 Temmuz'da Hititler'in başkenti Hattuşa'da düzenlenmiş. İkincisi ise İstanbul'da Arkeoloji müzesinde. Bir sonraki durak 10 Ağustos Truva Antik Kent olacakmış. Konserdeki ikram ilginç: Anadolu'nun tipik içeceklerinden şıra, limonata, elma - vişne suyu ve şarap. Yiyecek olarak da kökleri Orta Asya'ya kadar gittiği iddia edilen bir tür tatlı ve baklava sunulacakmış izleyicilere. Birilerinin popüler kültürün ezici egemenliği altında unutulup giden değerlere sahip çıkması alkışlanacak bir şey.
|
|
|
|
|
|
|
|
|