Avrupa Birliği'ne (AB) üye ülkelerde sayıları 1 milyon 500 bini aşan Kürt kökenli vatandaşın oluşturduğu pazar, işadamlarının iştahını kabarttı. Almanya'da Kürt işadamları tarafından kurulan KARSAZ'ın yaptığı çağrıya uyan yatırımcılar kendi markalarını yaratmaya başladı. Avusturya'da iki genç işadamının yarattığı Roj marka bira Avrupa'da yok satıyor. Nurettin Keske ve Ali Can'ın "Bir Yudum Özgürlük" sloganıyla piyasaya sürdüğü bira yılda 5 milyon şişe satıyor. Şirket yetkilileri, 2006'da Türkiye pazarına girmeye hazırlanıyor. Viyana'da bar işleten Elazığlı Nurettin Keske ve Tuncelili Ali Can isimli iki genç işadamı, iki yıl önce Avrupa'da yeni bir bira markası yaratmak için işbirliği yaptı. Aynı zamanda gastronomi uzmanı olan Can, ortağı Keske'yle birlikte Avusturya'nın ikinci büyük bira üreticisi Weitra Brau ile anlaşarak Roj (Güneş) birasını üretmeye başladı. İki arkadaşın "Bir yudum özgürlük" sloganıyla piyasaya sürdüğü bira büyük ilgi gördü. Kürt birası Roj yılda 5 milyon şişe sattı.
2006'DA TÜRKİYE'DE Roj'un İtalya, Almanya ve Avusturya'da yılda 5 milyon şişe bira sattığını belirten Keske, şirketin 700 bin Euro sermaye ile kurulduğunu söyledi. Keske, 2006'da Türkiye pazarına gireceklerini de sözlerine ekledi.