|
|
Kabotaj nasıl delinir?
Türkiye'de bütün kurumlar mevzuatlara uygun haraket ederse sorun çıkmaz. Mesela, Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'in hoşa gitmeyen birçok uygulaması var diye, kalkıp rektör atamalarındaki tercihini eleştiremezsiniz. Eleştirilecek nokta da Sezer değil, o makama, o yetkiyi veren yasalar olmalı. Gücünüz yetiyorsa ve yasayı da beğenmiyorsanız değiştirilmesi yolunda efor harcarsınız. Şimdi, geçen hafta MNG Hava Yolları'nın bünyesinde, yurtiçinde uçmaya başlayan Antonov 26 model uçakları ve Rus pilotlarını masaya yatırdığımız hadiseye gelirsek. Şu ana kadar yetkili makam olan Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden (SHGM) bir cevap alamadım. Daha açık ifadeyle bu uygulamaya verilecek cevap olduğunu sanmıyorum. Eğer yasalara ve yönetmeliklere uygun hareket edilseydi, MNG Hava Yolları'nın yanlış yollara sapıp, rakip kargo şirketleri ve havayolları karşısında haksız rekabete sebep olan, kamyonlardan bile daha ucuz operasyon maliyeti imkanı sağlayan Rus uçaklarıyla yurtiçinde uçuş yapmasına izin verilmezdi. Ya da Rus uçaklarına izin verilmesi için önce içeride hazırlıklar yapılması gerekirdi. Bu durumda Türkiye içinde insan taşımıyor diye, Rus uçaklarına kargo taşımacılığı için izin verilir mi? MNG basın toplantısı yaparak yurtiçinde, Rus pilotlarının kullanacağı Antonov 26 uçaklarıyla kargo taşımacılığı yapacağını duyurmuştu. Gazetelerde de ilanlar var. Bizde yeterli mevzuat bilgisi ve donanım olunca haber kaynağına ihtiyaç duymadığımızı da yetkililer bir yere not etsin ve cevap versin.
|