|
Sektörün pilot sorunu Eskişehir'de tartışıldı
|
|
Sivil havacılık sektöründe yaşanan sorunlar Eskişehir'de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ında katıldığı bir toplantıda sektör temsilcilerince masaya yatırıldı. Toplantıda tartışılan en önemli konu sektörde yaşanan pilot sıkıntısı oldu. Hesaplamalara göre gelecek on yılda yaş sınırı, sağlık ve diğer nedenlerden mesleği bırakacak olanlar dikkate alındığında, 2004-2014 yılları arasında sektörde ciddi bir pilot sıkıntısı yaşanacak. Türkiye, mevcut pilotlara ilave olarak 2005'te 220, 2006'da 242, 2007'de 264, 2008'de 290, 2009'da 319, 2010'da 350, 2011'de 385, 2012'de 423, 2013'te 465, 2014 yılında da 520 pilota ihtiyaç duyacak. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin pilot konusunda ana personel kaynağı olmaktan ivedilikle çıkarılması gerektiğine vurgu yapılan toplantıda, çözüm önerileri şu şekilde sıralandı:
Pilot eğitimi konusunda sivil kaynaklar çeşitlendirilip yaygınlaştırılmalıdır.
THY ve Özel Havayolu Şirketleri pilot ihtiyaçlarını karşılamak üzere kendi pilot okullarını kurmalıdır.
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu'nun eğitim kalitesi daha da yükseltilerek kontenjanı artırılmalıdır.
Türk Hava Kurumu Türk Kuşu Okulu'nun eğitim kalitesi artırılarak yeniden yapılandırılmalıdır.
Mevcut özel pilot okullarımız çeşitli teşviklerle (Yakıt İndirimi, Eğitim için alınacak uçak, simülatör, yedek parça, düşük faizli kredi desteği vb.) desteklenmelidir.
Üniversitelerin uçak, elektronik ve makine mühendisliği bölümünden mezun olan mühendislere pilot olabilmeleri için düşük faizli kredi verilmelidir.
|