kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mehmet Barlas @ SABAH
 
Nerede o eski sıcak Göcek haziranları?
Bu defa babayı kurtardık
ŞAKA

Nerede o eski sıcak Göcek haziranları?

Cuma akşamından pazartesi sabahına kadar bir hafta sonu tatili geçirmek için Göcek'e gittim.
Bir arkadaşımın teknesinde, denize bakıp, gerçek anlamıyla "Havadan-sudan" konuştuk.
Denize girip, yüzebildim mi? Hayır!
Çünkü fırtınadan göz açmak mümkün olmadı.
Ankara'da Çubuk'u vuran hortumun biraz daha az şiddetlisi, Göcek Körfezi'nde kol geziyordu.
Acaba, takvimdeki mevsimlerin yeri mi değişiyor?
Acaba, yaz mevsiminin başlangıcını temmuz sonuna almamız mı gerekecek?
Neyse... Bunu da, meteorolojiden sorumlu devlet bakanına bırakıyorum.
Gelelim havadan-sudan konuşmalarımıza.
Göcek'te yatların, tirandillerin, guletlerin bağlandığı ağaçlar, hafif hafif sararmaya, çürümeye başlamış.
Belli ki, bağlanan koca koca tekneler bu ağaçları yıllar boyu köklerinden oynatmış.
Demek, bu teknelerin kıyılarda bağlanmaları için, birilerinin (herhalde TURMEPA) babalar yapmaları lazım.
İkincisi deniz, yaz mevsiminin başlangıcı olmasına rağmen, kirlenmeye başlamıştı. Sintine basanlar, tuvaletlerini denize dökenler, belli ki oldukça fazlaydı.
Sahillerinin uzunluğu 8.500 kilometre dolayında olan Türkiye'de, denizin temizliğini korumaya, demek ne tek başına SAHİL MUHAFAZA, ne de gönüllü bir kuruluş olan TURMEPA yetiyor.
Özünde, bu bir kaynak sorunu. Akdeniz ve Karayip sahillerini ziyaret eden arkadaşlar anlattı.
Örneğin Adriyatik'te Hırvatistan denizlerini gezenlerin verdikleri rakamlar şöyle.
Hırvat karasularına girer girmez yaklaşan liman görevlileri, teknenin motorlu botlarına mevsimlik pul yapıştırıyorlar. Bu 200 dolar civarında bir ödemeyi gerektiriyor.
Hemen her kıyı, ya milli park, ya liman statüsünde. Gelen teknenin boyu ölçülüp, günlük 10-50 dolar arası para alınıyor. Ayrıca bazı milli parklarda teknedeki kişi başına günde 10 dolar alınıyor.
Bir yat sahibi Venedik'te San Marco Meydanı'na teknesini bağlamış. Sonunda, çöp parası, telsiz hizmeti parası, halat bağlama parası benzeri harçlar için, beş günde 5.600 Euro ödemiş.
Atlantik'in öbür yakasına gelince. Popüler olan St. Bart adasına demir atınca tekne başına 50 Euro ödeniyor. Rıhtıma bağlamak için değil, sadece demir atmak için bu para.
Amerika kıtası boyunca, arıtıp denize döktüğünüz atıklar dışında, pis su deposundaki atıkların defterini tutmak zorundasınız. Bunları vidanjörler boşalttığı zaman, zabıt tutulup deftere yazılır ve her limanda kontrol edilirmiş.
Ege ve Akdeniz kıyılarımızda bu düzeni hangi örgüt kurabilir ki?
Bakarsınız, yatlardan demirleme ve bağlama harcı alımını, "Deniz kahyası mafyası" ele geçirir.
Garip ve tutarlılığı fazla olmayan bir idari yapımız var.
Örneğin İstanbul'da yat boyunda bir tekne ile bir iskeleden diğerine yanaşırken, gümrükçüler, acenteler, SAHİL MUHAFAZA hemen devreye girer.
Ama boğaz kıyılarına bir koca motoru kıçtan bağlayıp,. bunu yüzer lokanta yapabilirsiniz.
Ne BELEDİYE bunlardaki hijyen şartlarını, ne MALİYE vergi durumunu, ne de SAHİL MUHAFAZA atıkların denize mi atıldığını kontrol eder.
İşte böylece Göcek'te havadan-sudan konuştuk.
Hava da, su da, en büyük değerler şimdiki dünyada. Bunları havanın ve suyun bedava olduğu Göcek'te konuştuk.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Hemen okunması gereken ama okunmaları gecikmiş kitaplar...   / 22-06-2004
 Nerede o eski sıcak Göcek haziranları?   / 21-06-2004
 "Sen kendine kendin gibi bir taze bahar seç"sene!   / 20-06-2004
 Fonksiyonel gazeteciliği eklerden içeriye taşımalıyız!   / 19-06-2004
 "Artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok..."   / 18-06-2004
 Savaşın bittiğini bilmeyen Japon askerlerine özenmek!   / 17-06-2004
 Ateşkes ile Rus ruleti oynamak, hangi aklın gereğidir?   / 16-06-2004
 Tarzan daldan dala, gazete yazarı konudan konuya atlar...   / 15-06-2004
 Toplumsal fobileri acaba bir gün aşabilecek miyiz?   / 14-06-2004
 21'inci yüzyıla uyumlu yaşamak çok kolay değil!   / 13-06-2004
ERGUN BABAHAN
O köy sizin köyünüz.
Bir seneyi aşkın bir süre önce...
ERDAL ŞAFAK
Taşrada hüzün
Hükümetin sanki son günlerde biraz...
MANSUR FORUTAN
Bisküvinin çaya doyduğu an!
Uzun süredir belgesellere...
MEHMET BARLAS
NATO Zirvesi'ne öfke ve tepki bir "Çocukluk Hastalığı"na...
ÖMER ÇELİK
NATO: Açılımlar ve açmazlar
Dünya "güvenlik" ve...
REFİK DURBAŞ
Türkiye uçuyor
Anılarımın kardeşi, gençliğimin genç...
SAİT GÜRSOY
LGS'de son nokta konuldu
Sizin Köşeniz Fen, Anadolu ve...
SAVAŞ AY
Erkek çocukların hayatını kaydırmayın!
Sünnet mevsimi...
HINCAL ULUÇ
Üzüldüğüne sevindim, Yavuz!..
Yavuz Semerci, Sabah...
MUHARREM SARIKAYA
Irak'ta aktörler artarsa
Ankara'da dün temaslarda...
Vikink kardeşliği:2-2
Vikink kardeşliği:2-2
Maç öncesindeki "2-2 bitecek" iddiaları gerçek oldu. Danimarka'nın...
Luccın'de pürüz
Luccın'de pürüz
Celta Vigo'da oynayan Peter Luccin ile anlaşılmasına karşın kulübünün...
'Go home' devri kapandı
'Go home' devri kapandı
NATO zirvesi öncesi sivil toplum kuruluşlarını eleştiren Erdoğan, "30...
CHP, Başbakan'ın korumasını sordu
CHP, Başbakan'ın korumasını sordu
CHP Konya milletvekili Atilla Kart, Erdoğan'ın koruması Karal...
Kızını kaybetti binlerce çocuğu oldu
Kızını kaybetti binlerce çocuğu oldu
Kızı Sema'yı 14 yıl önce bir trafik kazasında kaybeden Devlet eski...
Kuzey Irak ikinci Filistin mi olacak?
Kuzey Irak ikinci Filistin mi olacak?
İsrail'den gelen Yahudi Kürtler, değerinin 5 katını teklif edip,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.