kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?
Duygusal bir etkinin somut örneği
Otomobil aşkı ile gelen evrensellik

Duygusal bir etkinin somut örneği

Çoğunlukla TV reklamlarına ağırlık veren otomobil sektörü, çok daha kalıcı etki yaratan yazılı basın reklamlarında aynı başarıyı gösteremiyor. Önden, yandan, arkadan fotoğrafları çekilmiş, tuzluk gibi reklamın ortasına yatırılmış otomobillerin herhangi bir duygusal etki yaratmaları mümkün mü? Zor... İstisnalar yok mu? Tabii ki var. Hyundai'nin ticari aracı yeni H100 reklamı işte bu istisnalardan biri. Bir kere çok nitelikli bir rekabetçi tutum' izlenmiş. Bu birinci mesaja yansıyor: "Yeni H100 Kamyonet yola çıktı. Sınıfta kalanlar düşünsün!" Hemen sağ altta ise oldukça iddialı ikinci mesaj var: Sınıfının en başarılısı!"... Buraya kadar her şey çok iyi. İyi de, küçük de olsa bir risk yok mu? Var. Eğer ikinci mesaj, diğer markalarla karşılaştırıldığında müşteri aynı algıya ulaşmıyorsa, bumerang etkisi gösterir. Yani döner markanın kendisine çarpar. Zarar verir. Algılama yönetiminde en temel kurallardan biridir: Her doğruyu söylemek zorunda değilsin, ama her söylediğin doğru olmalı!.. Çünkü 'sınıfta kalacağı' iddia edilenlerin elleri armut devşirmez. Bu onaylamadan, eminiz Hyundai iki kez düşünmüştür. Yoksa gazete reklamı çok etkili... Bir de, bu reklamlarda Euro 2004 sponsorluklarını neden bu kadar küçük dile getirdiklerini anlasam... Nizamettin Nazif, "Fazla tevazu göstermeyin. Sahi zannederler" derdi...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
 Fiat'ta aşk ve ateş birarada   / 05-05-2004
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Hurda indirimi yükselmeyecek!
Hükümet geçtiğimiz ay...
ALİ SAYDAM
Risk ve başarı içiçe
İki pazar önce Günaydın gazetesi...
Kayıp avukatın sırrı Söylemezler'de saklı
Kayıp avukatın sırrı Söylemezler'de saklı
İşadamlarından haraç istedikleri ileri sürülen Söylemez Kardeşler,...
Üstün Hoca artık yok
Üstün Hoca artık yok
Türkiye'ye uzun yaşamanın sırlarını öğreten Üstün Korugan, enfeksiyon...
Clintonmania dün resmen başladı
Eski ABD Başkanı Bill Clinton'un yazdığı ve piyasaya çıkmadan çok...
Avrupa, Avrupa duy sesimizi işte bu Türkler'in ayak sesleri
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM), Türkiye'yi...
'Go home' devri kapandı
NATO zirvesi öncesi sivil toplum kuruluşlarını eleştiren Erdoğan, "30 yıl...
CHP, Başbakan'ın korumasını sordu
CHP Konya milletvekili Atilla Kart, Erdoğan'ın koruması Karal hakkında soru...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.