|
|
Kısa... Kısa... Kısa...
* KAÇA satıldığını, kimlere satılabildiğini bilmesem, diyeceğim ki, Porsche ekmek peynir gibi satılmayı hedefliyor. Geniş kitlelere satış yapan markalar için marka yöneticileri uluslararası bir kuraldan söz ederler: "Be everywhere!" (Her yerde ol!) Sanki Porsche böyle bir strateji izliyor... Arzum reklamlarında Porsche... Garanti bankası kampanyasında Porsche... Boğaza giderken Laila - Reina'nın oralarda devasa Porsche posterleri... Tahrik olmamak mümkün mü?..
* GENÇLİĞİMDE okula gidip gelirken yolum Michelin'in lastik adamının devasa maketinin önünden geçerdi. O sempatik tip sonraları da her zaman ilgimi çekti. Elimiz ekmek tutmaya başladığında tanıştık onunla. Lastiğin araç kullanımında fark yaratabildiğini ve konfora getirdiği katma değeri de o zaman öğrendim. Michelin dünyanın en kaliteli fakat en pahalı bir lastiklerinden biri. Bu kez de ilk kez TV'de gördüm lastik adamı. Şirinliğinden hiçbir şey kaybetmemiş. Ya fiyatından?..
* BMW kendisini hemen farklılaştıracak, fakat rekabet tarafından büyük bir hızla kopyalanacak bir kampanya başlatmış. "Dünyada hiçbir otomobil, sizi 0'dan 100.000 km'ye bir BMW gibi ulaştıramaz!" diyor reklamda. 3 serisi ve M modelleri dışında 5 yıl süreyle ya da 100.000 km'ye kadar yapılacak periyodik bakım hizmetleri için hiçbir ücret almayacağını açıklayan BMW bir adım ileri geçmiş. Fakat yarın biri çıkıp ben de 120.000 km için aynı hizmeti veriyorum derse ne olacak? Ustalar taklit edilemez farklılaşma stratejilerinin daha az riskli olduğunu söylerler.
|