|
|
|
|
|
|
Kaizen felsefesi ile Japonya'nın kâr rekorunu kırdılar
Toyota, Japonya'da ilk defa 3 aylık bilançoda 1 trilyon Yen'in (10.2 milyar dolar) üzerinde kâr eden şirket oldu. Altı yıldır üstüste kârını katlayan şirket, rakiplerinin korkulu rüyası oldu. Peki bu başarının ardında ne yatıyor? Toyota, 70 yıldır uyguladığı Kaizen ve Kanban felsefeleri sayesinde sürekli gelişmeyi hedefledi. 'Damlaya damlaya göl olur' atasözü de bunun en güzel ispatı.
*** Felsefeyi 1 trilyon Yen kâra dönüştürdü
Toyota'nın 70 yıldır uyguladığı Uzakdoğu felsefeleri bugün dünya otomotiv endistrisinde örnek model olarak kullanılıyor.
Toyota, Japonya'da ilk defa 1 trilyon Yen'in üzerinde kâr açıklayan şirket oldu. Asya'nın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota, geçtiğimiz günlerde 1.16 trilyon yen (10.2 milyar dolar) ilk çeyrek kârı açıklayarak, yüzde 55 oranında bir büyüme yaşadı. 6 yıldır üstüste kârını artıran şirket, ABD'li otomotiv devleri Ford ve General Motors'un toplam kârlarını da ikiye katlamış oldu.
Üretimin yol haritası 1938 yılında Kiichiro Toyoda ve kuzeni Eiji Toyoda, Toyota Motor'u kurarken örnek model olacaklarını bilemezdi. Japonya'nın merkezinde çam ağaçlarından temizlenmiş bir alana fabrika kuran ikili, şimdiki adı Toyota City olan bu bölgedeki üretim tesisinde Uzakdoğu felsefesi olan "kaizen" ve "kanban" uygulamalarını kullanarak sürekli gelişmeyi hedefledi. Detroit'ten Stutgart'a tüm otomotiv endüstrisinin başarı için kullandığı bu yöntemler artık üretimde verimlilik ve kalite gibi unsurların elde edilmesi için yol haritası olarak uygulanıyor. 1960'lı yılların başında Eiji Toyoda'nın ilk ihraç ettiği Toyota Crown, ABD otobanları için çok yavaş bulunmuştu. 1968 yılında Corolla ABD pazarına girmiş ve kısa süre sonra ekonomik ve güvenilir bir araç olarak pazarda yer edinmişti. Eiji'nin diğer gözbebekleri Camry ve Lexus'un yakaladığı başarı ise Detroit'li otomotiv sektörü yöneticilerinin Toyota City'e akın etmesine neden oldu. Son 50 yıl içinde gelişerek dünyadaki otomobil üreticileri arasında yerini alan Toyota'nın piyasa değeri 119 milyar doları aşarak, diğer üreticileri geride bıraktı. 13.3 milyar dolar nakiti olan Toyota, Kuzey Amerika, Avrupa ve Çin'deki satışlarını artırarak dünyadaki pazar payını geliştirmek istiyor. Toyota'nın finansal açıdan en kuvvetli üretici olduğunu söyleyen Standart & Poors'un kredi analisti Thomas Kelly, otomobil üreticileri arasında AAA reyting alan tek şirketin Toyota olduğunu ifade etti. ABD'li J.D Power & Associates kurumu ise Toyota'yı ABD'nin pazar lideri ve Lexus modelini ise en güvenilir marka olarak seçti.
FURKAN ALP
|
|
|
|
|
|
|
|
|