|
|
|
|
Dilbilimciler bile ismi için ter döktü!
Renault-Nissan işbirliğinin ilk ürünü olan Modus B segmentine soluk getirecek.
Renault, geçtiğimiz hafta B segmentindeki yeni modeli Modus'ü Madrid'de tanıttı. Fransız otomobil üreticisi, Clio ve Twingo'dan sonra Modus'le de iddialı olmak istiyor. Bu pazarın yaklaşık 5 milyon otomobil olduğunu hatırlatalım. Aracın özelliklerini anlatacağız, ancak ismiyle ilgili ilginç bir anekdotu aktarmak istiyoruz.
Tam kadro isim arandı Tanıtım toplantısında söz dönüp dolaşıp, 'neden Modus'e geldi. Renault Başkanı Louis Schweitzer de nedenini şöyle aktardı: "Farklı olmasını istiyorduk. Pazarlama uzmanları, ürün sorumluları, hukukçular ve hatta dilbilimciler bile otomobilin ismi için çalıştı. Sonuçta Modus'te karar kılındı. Ve isim son olarak karşıma geldi, ben de onayladım." Gelelim otomobilini özelliklerine... Yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırımla yenilenen İspanya'nın Valladolid fabrikasında üretilen Renault Modus için birçok yenilik düşünüldü. Örneğin viraj aydınlatması için kullanılan ve direksiyonla harekete geçen ekstra far, çift kademeli açılan bagaj kapağı, arka bölüme monte edilen bisiklet taşıyıcı, bagaja dahil olmayan ve alt bölümde yer alan stepne ve 17 santimetre öne ve arkaya doğru hareket edebilen koltuklar. Modus'te 5 farklı motor versiyonu bulunuyor. 1.2 lt 65 bg, 1.4 lt 16 V 98 bg, 1.6 lt 16 V 113 bg ve 1.5 CDTi 65, 1.5 CDTi 80 bg. Otomobil 2005 yılında Türkiye yollarına çıkacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|