|
|
|
|
Renklerin Ressamı
Çağdaş Türk resminin önemli temsilcilerinden Sema Şahin, 36'ncı kişisel resim sergisi ile AKM'de sanatseverlerle buluştu. 15 Haziran'a kadar açık kalacak olan sergide 90 adet resim yer alıyor.
Renklerin ressamı' olarak bilinen Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Sema Şahin, 36'ncı kişisel sergisini Taksim Atatürk Kültür Merkezi'nde sanatseverlerin beğenisine sundu. "Mavilerin Ressamı" olarak bilinen, Fransa ve Amerika gibi 17'si yurtdışında olmak üzere 36 kişisel sergi açan Sema Şahin'in 90 eserinin yer aldığı sergide yine renkler ve duygular öne çıkıyor. Avrupa'daki çeşitli müzelerde eserleri bulunan sanatçı, üniversite bünyesindeki görevi dışında New York Modern Sanat Müzesi üyeliği, İstanbul Konseyi Kültür Sanat Komisyonu Başkanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı Kültür Sanat Başkanvekilliği görevlerini de yürütüyor. Şahin, ayrıca Deniz Harp Okulu'ndaki öğrencilere de resim dersleri veriyor. Resimlerine sanatın bireyselliğinin yanı sıra, duygularını aktardığını söyleyen Şahin, çalışmalarının kişisel bir çaba ve hevesin sonucu olarak algılanmasını istemediğini belirterek, "Resimlerimle ülkemi temsil etmek istiyorum. Bunu yaparken tabii ki, kendimi ve toplumu sorguluyorum. Sanatımla topluma vermek istediğim mesajın da yerine ulaşabileceğini düşünüyorum" diye konuşuyor.
RESİM İÇİN PARA GEREKMİYOR Resimlerinde çizgilerle birlikte renkleri öne çıkaran Şahin, resim sanatının para sahibi kişilerin ilgi alanı olarak algılanmasından da rahatsız olduğunu söylüyor. Şahin, "Resmi sevmek için para sahibi olmak gerekmiyor. Aslında resimlerimde eleştirdiğim de bu. Bizi toplum olarak yaşadığımız boşluktan çıkaracak olan tek şey kültür... Eleştirilerimizde yapıcı olduğumuz zaman eğitimin ve kültürün eksikliğini göstermek daha kolay hale gelecektir. Bunları toplumun yaşantısı içinde ihtiyaç duyulan olgular haline getirdiğimizde, yaşadığımız boşluğun da azalacağını düşünüyorum. İlgisizlik ve duyarsızlığın yerini ancak el yürek ve beyin eğitimi ile doldurabiliriz" diye konuşuyor.
Zülfikar Ali AYDIN / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|