|
|
|
|
|
Terzi titizliği ile çalışıyoruz
|
|
BMW, Land Rover ve MINI'nin tepe yöneticisi Müşerref Hankişiye özel otoda usta olduklarsöylüyor... Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Müşerref İlpars, müşterinin özel beklentilerini dikkate alarak çalıştıklarını belirtiyor. İlpars, "İstekleri bilgisayarlarımızdaki sistemde saklanıyor. Bu bizim en büyük özelliğimiz. Kişiye özel çözümler üretiyoruz ve pazarımızı buna göre konumlandırdık" diyor.
*** Siparişleri, özel terzi gibi işleyip teslim ediyoruz
"Bizim en büyük özelliğimiz; otomobilin, müşterinin isteğine uygun olarak hazırlanıp verilmesi" diyen Borusan Otomotiv İcra Komitesi Başkanı Müşerref İlpars: Bizim hedef kitlemiz, kişiye özel çözümler temeline oturur.
Kendi deyimiyle 'gülen bina'ya gitmek için her sabah 07.00'de yola koyuluyor. Anadolu Yakası'ndan karşıya geçip, Avcılar'daki Borusan Otomotiv'e kadar katettiği yolu, 'keyifli bir seyahat' olarak anlatıyor. Müşerref İlpars... Yüzündeki gülümseyen ifadesi, sohbet ettiğimiz bir saat boyunca hiç değişmedi. BMW kullanmaktan, BMW, Land Rover ve MINI pazarlamaktan müthiş keyif alan bir yöneticiyle konuşuyorum. Borusan Otomotiv'in Avcılar'daki binası gerçekten de İlpars'ın söylediği kadar gülen bir bina. Mimarisi o kadar güzel ki, bina sürekli güneş alıyor. Aydınlık, sempatik ve yalın. "İstinye'deki tesisimiz de böyle" diyor İlpars. Sürekli düzenledikleri sergileri, tırmanma şeridini, off-road denemelerini anlatıyor. Ne de olsa orası yaşayan bir bina. İlpars'la Borusan Otomotiv'in hedeflerini, BMW ve MINI otomobilleriyle Land Rover marka arazi araçlarını konuştuk ve otomobilin fiyatı kadar, ödenen vergiye de değinmeden geçmedik. Ne de olsa, pazar coşmuş olsa da 1600 cc'lik motorun üstüne uygulanan ve yüzde 100'e yaklaşan vergiler yüzünden lüks otomobil pazarında öyle büyük satış rakamlarına ulaşılamıyor...
* Borusan yıllar içerisinde nasıl bir grafik çizdi? Hep yukarı doğru bir grafik çizdi. Her zaman bulunduğumuz sınıflarda öncü olduk. Adetsel birincilikten ziyade, sunulan hizmetler açısından hep önde olduk. Çünkü biz çıtası yüksek olan bir grubuz. Böyle de devam etmek istiyoruz.
Lüks otomobilde öncüyüz * Kurucunuz Asım Kocabıyık'la yakın bir tarihte yaptığı bir hayır işine tanıklık etmek için Bodrum'da buluşmuştuk. Bana, 'Bütün görevlerimden ayrılmış olabilirim ama Borusan Otomotiv'de hala çalışıyorum' demişti. Gerçekten aktif olarak çalışıyor mu? Asım Bey aktif olarak çalışıyor. Bizim çok iyi bir yönetim tarzımız var. Tamamen profesyonel ve kararlar yönetim kurullarında alınıyor. Asım Bey bize ulaşabileceğimiz bir mesafede. İstediğimiz an kendisine fikir danışabiliyoruz.
* Asım Bey ne kullanıyor? BMW'nin 7 Serisini kullanıyor. O da otomobillerden büyük keyif alıyor.
* Borusan Otomotiv olarak 2003'ü nasıl kapattınız? Bu yılın ilk üç ayı lüks otomobil için nasıl geçiyor? Lüks otomobilde öncü kapattık. İyi bir yıldı 2003. Bu yıl pazar patlıyor deniyor ama pazar daha ziyade 1600 motor ve altındaki modellerde hareket ediyor. Hurda otomobil teşviği hem de vergilerden dolayı. Lüks otomobil durum farklı. Yıllar içinde baktığınız zaman hep toplam pazarın yüzde 4 oranında bir lüks satışı gerçekleşmiş. Bu yılın ilk üç ayına bakınca durum farklı. Şu anda yüzde 2.6 oranında büyümüş. Yüzde 4'e hala ulaşamamış. Otomobilin fiyatı kadar vergi var lüks otomobilin üzerinde. Satışlarımız yüksek vergilerden çok etkilendi. Borusan Otomotiv olarak biz de iki problem daha var tabii. Bizim bir rakibimize göre bir modelimizle ilgili problem var. Şu anda Ankara'yla görüşüyoruz. Rakip bir markayla dünyanın her tarafında aynı sınıfta konumlandırılan bir modelimiz, Türkiye'de vergilendirmeden dolayı farklı konumlandırılıyor. Bizim 2 bin motor, rakipte 2 bin motorun altı ama aynı beygir gücünde. Onlar bir altta kaldığı için yüzde 75 gibi yüksek bir oranda olan vergiyi ödemiyorlar. Bizim fiyatlarımızda bu vergiden dolayı büyük fark oluşuyor. Bir adaletsizlik var yani. Ben bunca yıllık meslek hayatım boyunca şuna inandım. Bir şey sizin mantığınıza ters geliyorsa, doğru değilse muhakkak düzelir. Bunun da düzeleceğine inanıyorum. Diğeri de, biz imaja çok önem veriyoruz. Biz BMW imajına zarar vermemek için çok yüksek adetlerde otomobil getirmiyoruz. Bu da satışları etkiliyor. Ama bizim de şimdi 1 serimiz geliyor.
Orta sınıfa da girdik * 1 Serisi BMW'ler motor seçenekleriyle daha çok tüketiciye mi ulaşacak? Evet öyle. 1600 motor seçeneği de olacağından yüzde 75'lik vergisi de olmayacak. Fiyatları da daha makul olacak. Biz yeni seriyi Ağustos'tan itibaren satışa sunacağız, 2005 model olarak getireceğiz.
* Şimdiden bu otomobili satın almak isteyenler var mı? Çok büyük bir bekleyen listemiz var. Bizim müşterilerimizin bir özelliği var. Almak istedikleri otomobili çok iyi tanıyorlar. Yenilikleri çok yakından takip ediyorlar. Biz de o yüzden ikinci yarıyı büyük heyecanla bekliyoruz.
* Kaymak tabakasına giden otomobillerden bahsediyoruz. Peki Borusan Otomotiv'i farklı kılan özellikleri sıralar mısınız? Bizim en büyük özelliğimiz, otomobillerimizin en büyük özelliği tailormade yani otomobili müşterinin isteğine uygun olarak hazırlanıp verilmesi. Biz hep iddia ediyoruz ki, bu işi en iyi biz biliriz. Müşterinin bütün özel isteklerini bilgisayarda oluşturduğumuz bir sistemde tutuyoruz. Bütün pazarlamamızı müşterinin isteğine uygun olarak yapıyoruz. Tüketici diyor ki mesela, ben otomobil alırken şunları şunları istiyorum. Özel bilgiler oluyor ve biz bunlara uygun otomobiller hazırlıyoruz. Borusan Otomotiv tecrübesini satıyor. Kişiye özel çözümler getiriyoruz.
* Land Rover'daki durum nasıl? Bu yıl agresiv hedefimiz var. 1.900 adet satacağız. Geçen yıla göre 900 adet daha fazla. Bu yılın bir önemi de var. Yeni Discovery geliyor. Geçen hafta ürünü gördüm. İnanılmaz farklı. Bizim bir de 'experienced center' diye bir konseptimiz var İstinye'deki tesisimizde uyguladığımız. Burada bütün otomobilleri test ettiriyoruz. Off-road eğitimleri de vereceğiz. Sanırım bütün bu hizmetlerle fark yaratacağız.
|
|
|
|
|
|
|
|
|