kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Scenic 'demode değilim' diyor
Haydi Hyundai utandır beni...
'Aaaa! Chevrolet' Chevrolet değilmiş...

Haydi Hyundai utandır beni...

İletişim dilinde 'stoper' diyorlar. Enformasyon bombardımanı içinden sıyrılıp kendinizi izleyiciye izletmek, dinletmek istiyorsanız, "Dur bir dakika! Beni dinle!" diyorsunuz. Bu 'durdurma' işini sesle de yapmanız mümkün görüntü ile de. Hyundai bunu üç alanda birden yapıyor. Hem TV, hem gazeteler, hem de radyoda. "Hiçbir şey göründüğü gibi olmayabilir" mesajı çerçevesinde kurgulanan reklamda optik yanılsamalardan yararlanılmış. İlköğretim çağından beri gördüğümüz, bildiğimiz göz yanılmaları oyunları, bana sorarsanız son derece etkili kullanılmış. TV reklamlarıyla, gazetelere iki sayfa peşpeşe yerleştirilmiş reklamlar arasındaki bütünlük, birbirini çarpan etkisi yapıyor. Lowe Tanıtım'a koskoca bir 'Aferin!"... Bu başarılı çalışmanın ne yazık ki, pek çok bu tür kampanyada olduğu gibi bir bacağı eksik. Entegre iletişimin olmazsa olmazı PR projeleri ya unutulmuş, ya da bizim göremeyeceğimiz kadar etkisiz.

Örneğin, optik yanılsamalar çocuklara yönelik bir bulmaca kitabında toplanıp bunlar Hyundai bayilerinde ya da anlaşmalı benzincilerde çocuklara dağıtılamaz mıydı? Ya da buradan yola çıkıp ünlü bir grafikere hazırlatılmış bulmaca kitapçıkları ilköğretim okullarında dağıtılıp ülke çapında bir yarışma başlatılamaz mıydı? Ya da "Hiçbir şey göründüğü gibi olmayabilir" formatında bir TV programı yaptırılıp, bu konuda liseler arası bir kompozisyon yarışması devreye sokulamaz mıydı? Ailede çocuklar en önemli değer. Yukarıdaki öneriler benim şu yazıyı yazarken öylesine aklıma gelenler. Hyundai bu işi PR firmasından isteseydi, eminim ortaya çok daha mükemmel fikirler çıkabilirdi. Hem de maliyeti iki reklam bedeline yakın, yani çok ekonomik çözümler üretilebilirdi. Kampanya devam ediyor aslında. Kaçırılmış bir şey yok. Haydi Hyundai utandır beni...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Elodie tüm görüşlerimi değiştirdi   / 17-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Opet'in yeni ürünü satışları yüzde 76...
ALİ SAYDAM
Doğru duygu sömürüsü işe yarar
Şu Volkswagen bu işi...
Anahtarını değiştirip dükkânını soydular
Anahtarını değiştirip dükkânını soydular
Mardin'de camide abdest alan kuyumcunun ceketinin cebindeki anahtarı...
Atatürk'ün 700 çocuğu buluştu
Atatürk'ün 700 çocuğu buluştu
Mustafa Kemal'in Türk sanayiinin temellerini atmak için seçip...
Bu tren kaçarsa geri gelmez
AB temsilcisi Solana'dan Rumlar'a örtülü uyarı: "Hayır" veren taraf,...
Rum lider Papadopulos sallanıyor!
Papadopulos'un koltuğu tehlikede. "Hayır" diye halkını etkileyen...
Zirvede derbi iddiası
23 Nisan resepsiyonunda yarınki Beşiktaş-Fenerbahçe derbisi konuşuldu.
Kıbrıs birleşik olarak AB'ye girmeli
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle, Ankara'da kısa...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.