|
|
|
|
|
Bahar geldi '307' çiçek açtı
|
|
Yoğun kış günleri artık geride kalıyor. Bahar havası da yavaş yavaş bizlere göz kırpıyor. Tabii havalar düzelince, üstü açık otomobiller yollardaki yerini almaya başladı. Peugeot 307 CC de bunlardan biri. Tek bir düğme sayesinde 25 saniyeden kısa süre içinde üstüz kalan otomobil, sportif aksesuvarları, performansı, motoru ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor.
*** Bahar geldi 307 çiçek açtı
Peugeot'nun havadar modeli 307 CC hem coupe hem cabrio olarak kullanılabiliyor. Baharı getiren araç, spor araç tutkunlarına seslenecek. 25 saniyeden az sürede üstü açılan araçta spor aksesuvarlar da dikkat çekiyor. 180 beygir güç üreten motor ise sizi uçuruyor.
Bahar geldi. Yani en azından bizi bir süreliğine geldiğine inandırdı. Ama sonra esrarengiz şekilde yine ortadan kayboldu. Ben şanslıydım. Çünkü Peugeot 307 CC ile geçirdiğim 4 mesut gün boyunca hava güneşliydi. Orda burda ve şurda otomobilin üstünü açtım açtım kapattım. Hatta kendi çapımda küçük bir "görmemişin hem coupe hem cabrio otomobili olmuş..." ritüeline bile imza attım. Ama bu konuda yapabileceğim bir şey yoktu. Çünkü 307CC, son zamanlarda kullandığım en seksi otomobil idi. Bağdat Caddesi'nde, Bebek'te, Ümraniye'de hep gözler üzerimdeydi. Üstelik bu dikkat çekme hali otomobilin üstünü açsanız da kapatsanız da değişmiyor. Aynı yoğunlukla devam ediyor.
Her yeri deri kaplı Yolcu kabini duvardan duvara deri kaplı olan test otomobilimizin gece aydınlatması da gündüz görüntüsü kadar etkileyici idi. Kırmızı aydınlatma ile içinde gümüş rengi kaplamalar bulunan direksiyon görüntüsü birleştiğinde ortaya çok çekici ve sürücüsüne kendini özel hissettiren bir otomobil çıkıyor. Oturma pozisyonu hayli rahat. Üstünü açmak yaklaşık olarak 17 saniyede gerçekleşiyor. 307 CC'nin üstünü açmak için herhangi bir kolu filan çevirmenize veya tırnaklarınızı kırabilecek dev klipsler açmanıza gerek yok. Tüm operasyon bir düğmeye basmanız ile başlıyor. Ve görsel bir şölen şeklinde devam ediyor. Bir otomobil fanatiği olarak tavanın açılıp kapanmasını seyretmek çok keyifli bir organizasyona dönüştü benim için. Arka koltuk için ayrılan diz mesafesi tatminkar. Ancak rüzgar seperatörü olmayışı arka koltukta oturanlara ciddi bir rüzgar banyosu yaptırıyor. Camları havaya kaldırdığınızda ise ön bölümde rüzgar etkisi çok az oluyor. 5'li CD değiştiriciye sahip olan aracın müzik sisteminin performansı başarılı. Üstünü açtığınızda bile ses kalitesi azalmıyor. Otomobilin motoruna gelince... 307 CC için iki adet 2.0 litre hacminde ve farklı güç çıkışlarına sahip motor seçeneği bulunuyor. Bunların biri 138 beygir gücünde diğeri ise 180 bg maksimum güç üretiyor. Ben 180 bg.'lik versiyonu kullandım. Bu, 206 RC'de kullanılan motorun aynısı. Ancak 206'da elde edilen keskin performansa bu otomobilde ulaşılamıyor. Özellikle tavan mekanizmasının ağırlığı bunda en büyük engel. Motorun, iri son susturucudan çıkan sesini üstü açıkken dinlemek ise çok keyifli. Bu metalik ses insanı bir hayli havaya sokuyor. 307 CC, yol tutuş konusunda hayli kararlı davranıyor. Bu "ilk bakışta aşk" otomobile ulaşmak istiyorsanız 69.5 milyar lirayı gözden çıkarmanız gerekiyor.
Peugeot 307CC teknik özellikleri Motor Tipi: Sıralı 4 silindirli Motor hacmi: 1997 cc. Motor gücü: 180 bg@7000 d/dak Max Tork: 202 nm.@4750 d/dak Şanzıman: 5 ileri manuel 0-100 Hızlanma: 9.4 sn Yakıt tüketimi: Ortalama 8.8 lt/100km Ağırlık: 1490 kg Max hız: 225 km/sa Fiyatı: 69.500 milyon TL.
|
|
|
|
|
|
|
|
|