Reklam sektörü, Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi A. Atıf Bir'in köşesindeki Arrow terlikleri ile ilgili yazısını konuşuyor.
Reklamcılıksektörü, Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Ali Atıf Bir'in geçen haftaki köşesinde Arrow Terlikleri için yaptığı eleştiriyi konuşuyor. Tabii olay Bir'in reklamı eleştirmesi değil, reklam filmiyle birlikte yönetmen Sinan Çetin'i de topa tutması. Zira, Çetin'in çekilen reklam filmiyle yakından uzaktan alakası yoktu. Ama Bir, bir iletişim fakültesi dekanına yakışmayacak bir hata yapmış; belli ki çok iyi araştırmadan filmi Sinan Çetin'e maletmiş, üstelik 'Çetin'in tarzı budur' gibi bir yargıya varmıştı. Ali Atıf Bir, yazısında, "Sinan Çetin, herkese, her markaya aspirin tedavisi öneriyor. Çetin için, terlik, çay, buzdolabı, diyet kola, banka fark etmiyor. Çözüm tek. Doğu şivesiyle konuşan öteki Türkiye'den bir vatandaşımız çıkacak, ya soru soracak ya da dillere pelesenk olacak bir söz söyleyecek. Sinan Çetin'in reklamdan anladığı bu" diyordu. Ancak sonra anlaşıldı ki, filmin yönetmeni Sinan Çetin değilmiş. Şimdi herkes şu soruyu soruyor: "Bir, eleştirilerini sadece bu reklam için mi, yoksa Sinan Çetin'in genel tarzı için mi yaptı? Ancak yazıda da belirtildiği gibi, sorun reklam filmi değil, Çetin'in genel olarak reklamdan ne anladığına ilişkin. Biz de Sinan Çetin'i arayıp, Bir'le konuyu konuşup konuşmadığını sorduk. Çetin, "Evet konuştuk. Bana bir özür borçlu olduğunu, hatasını düzelteceğini söyledi" dedi ve ekledi: "Kimseden övgü beklemiyorum. Ama en azından yapmadığım işlerle ilgili yergiyi hak ettiğimi de düşünmüyorum. Yaptığım işleri herkes biliyor. En iyi bildiği şeyin reklam olduğunu söyleyen birinin yazarken bu kadar dikkatsiz davranması doğru mu?"