|
|
|
|
|
|
Hakan Güven favorileri solladı
Yarış öncesi basın mensupları ve pilotlar arasında favori gösterilen isimler geride kaldı....
SEAT Cup Türkiye'nin ilk yarışı için İspanya'nın eski Formula 1 pistlerinden Jarama pisti seçilmişti. Madrid'in 30 km. kuzeyinde yer alan 3.8 km. uzunluğundaki pist 4 sol ve 8 sağ viraj ile hızlı ve sürücünün tekniğini öne çıkaran bir pist olarak öne çıkıyor. Şampiyona kuralları gereği bu yeni otomobillerle sadece yarım saat antrenman yapabilmiş olan pilotlar, henüz tanımadıkları bir otomobille daha önce hiç görmedikleri bir pistte start alacakları için hayli gergindiler. Daha önceki başarı ve tecrübeleri göz önüne alındığında ilk yarışta birincilik için hem pilotlar hem de basın mensupları arasında Ertan Nacaroğlu ve Taner Şengezener'in isimleri geçiyordu. Zaten yarış sabahı yapılan sıralama turları sonucunda Taner Şengezener'in ilk sırada, Ertan Nacaroğlu'nun ise ikinci sırada yarışa başlamaya hak kazanmaları bu tezleri daha da güçlendirdi. Ancak Taner ve Ertan sıralama turlarında ön sırayı kapabilmek için otomobile ve dolayısı ile lastiklerine çok yüklenmişlerdi. Geçtiğimiz sezon Renault Clio Cup'ta şampiyon olan Hakan Güven ise daha akıllıca bir taktikle lastiklerini yarışa saklamayı uygun görmüştü.
TAKTİK SAVAŞI Yarışın startında başlama ışıklarını göremeyen Taner Şengezener birinci sırayı Nacaroğlu'na kaptırdı. İlk viraja gelindiğinde Hakan Güven ve Erdem Çenesiz spin atarak hem zaman hem de sıralarını kaybettiler. İlk turlarda Ertan Nacaroğlu, Şengezener'i önüne geçirmedi. Ancak altıncı turda yarışın kaderini değiştiren bir gelişme yaşandı. Start Finish düzlüğünde Nacaroğlu'nu iyice sıkıştıran Şengezener, düzlüğün sonunda tam sollayacakken Nacaroğlu'nun perdelemesi ile karşılaştı. Birden frene asılan genç pilot otomobilinin hakimiyetini kaybetti ve spin atarak bariyerlere dokundu. Ancak şanslıydı, yarışa devam edebildi. Bu zorlu mücadele sonrası ise sahneye bu tarz tek marka kupalarında çok tecrübeli olan Hakan Güven ve Kenan Yılmaz çıktı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|