OPET'in reklam kampanyasına 3.5 milyon dolar harcadığı 98 oktanlı benzinin satışları yüzde 50 arttı. Halk arasındaki adı da "Tarkan benzini."
***
Tarkan benzini' 10 milyon dolara patladı
OPET, yeni ürünü olan 98 oktan benzini piyasaya sürerken Tarkan'lı reklamlarını da başlattı. Kampanya ve depolar dahil 10 milyon dolar harcanırken, OPET'in müşterileri 98 oktan benzine 'Tarkan benzini' adını taktı.
Geçen yıl Koç Grubu ile ortaklık kurduktan sonra yeni ürün ve yeni tanıtım kampanyaları ile piyasaya hızlı giren OPET, son kampanyası olan Tarkan reklamlarıyla satışlarını yüzde 50 artırdı. Reklamda kullanılan ismin Tarkan olması, OPET'in piyasaya yeni ürün olarak sunduğu 98 oktanlı benzinin adının halk arasında "Tarkan benzini" olarak anılmasına yetmiş durumda. Şirketin genel merkezinde sohbet ettiğimiz OPET'in Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, geçen ay büyük istasyonlarında piyasaya sundukları yeni ürünleri 98 oktanlı benzinin özellikle İstanbul ve Ankara gibi büyük kentlerde satışlarını katladığını söyledi. Koç Grubu ile ortaklığının ardından kısa sürede 2 milyar dolar ciroluk bir dev kuruluş haline gelen OPET'in başında oturan Öztürk ile yeni ürünleri, Koç ortaklığı ve petrol piyasasının serbestleşmesi üzerine sohbet ettik. Söze vatandaşın 'Tarkan benzini' dediği 98 oktanlı üründen başlayan Öztürk, bu ürün için yaklaşık 7 milyon dolarlık bir yatırım harcaması yaptıklarını belirtti. Konserleriyle birlikte Tarkan'lı tanıtım-reklam kampanyası için de yaklaşık 3.5 milyon dolarlık bir bütçeden sözeden Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: "98 oktan plus benzinlerini 19 Mart'ta piyasaya sunduk. Bu tarihten itibaren geçen son on gün içinde, Maslak ve Altunizade istasyonlarımızda 80 bin litre olan günlük benzin satışlarımız 120 bin litrenin üzerine çıktı. OPET'in Tarkan ile başlattığı tanıtım kampanyasının bunda payı kuşkusuz büyük. Bugün ülke genelinde toplam 496 benzin istasyonumuz var. Bunların 220'sinde 98 oktanlı akaryakıt satmaya başladık. Aslında yeni ürünümüzü ilk etapta 200 istasyonumuzda satmayı planlamıştık. Ancak talep patlaması olunca rakam bugün itibariyle 220'ye ulaşmış durumda. Önümüzdeki günlerde vatandaşın söylemi ile Tarkan benzini satan istasyon sayımız artacak." 2005 yılında petrol piyasasının serbestleşmesi ile akaryakıtı isteyenin istediği fiyattan satabileceğini hatırlatan Öztürk, bu serbestleşmenin kaçak akaryakıt sorununu da azaltacağına inandığını belirtti.
KOÇ İLE CİROMUZ % 50 ARTTI Sadece Türkiye'de de Avrupa'da da markalaşmaya başlayan Koç Grubu ile ortaklığının OPET'e katkısının tartışmasız büyük olduğunu belirten Öztürk, bu ortaklığın en belirgin özelliğinin ciromuzda gözlendiğini kaydetti. KOÇ Grubu ile yurtdışında da ortak projeler yürüttüklerini kaydeden Öztürk, "Bunun ilk ayağını Bulgaristan'da Aygaz ile başlattık. Doğu Avrupa pazarında büyümeyi hedefliyoruz. Sırada Romanya var" dedi. Söze giren OPET Genel Müdürü Yavuz Erkut da, Doğu Avrupa ülkelerine yönelik yeni yatırımlarını, bu ülkelerin Avrupa Birliği'ne girecek olmalarıyla izah ediyor. Erkut, gelişmekte olan bu piyasalarda kazanma fırsatlarının da diğerlerine göre daha fazla olduğunu ifade etti.