|
|
Efsane gibi reklam...
Hafta sonu Garanti Emeklilik'in tüm çalışanları için düzenlediği bir konferansta konuşmacılardan biri, efsanelerden söz ediyordu. Tam o noktada 250 kişilik salondan cevap geldi: "Efsaneler ölmez... Ancak şekil değiştirir...!" "Tamam" dedim içimden "Bu iş olmuş"... Bir popüler müzik parçası stadlara inerse, şarkıcının o kasetinin en az 600- 700 bin satacağı söylenir. Bir reklam sloganı da bu kadar kısa zamanda yüzlerce insanın ağzına 'pelesenk' olmuşsa, yerini bulmuş demektir. Volkswagen'in reklam stratejisini hayranlıkla izlemeye devam ediyorum. Ne ürün özelliklerine değiniyorlar, ne de rekabete üstünlük sağladıkları teknolojik yeniliklere. Dayandıkları tek yer var. Uluslararası mesleki deyimde 'Heritage' diye ifadesini bulan, 'marka mirası'... Günümüzde farklılaşmayı ancak 'duygusal fayda'da yakalamanın mümkün olacağını mükemmel şekilde kavramışlar ve hayata geçiriyorlar. Bu kez de VW Golf için hazırlanmış bir reklam filmi. Öyle büyük prodüksiyon falan da yok ortada. Yalın bir anlatım ve çok şey anlatan final cümlesi... Efsaneler ölmez... Bilmem... Belki biraz da Galatasaray taraftarı olduğum için etkilenmişimdir Golf reklamından...
|