|
|
|
|
|
Dünyanın koltuk kılıfını üretiyorlar
|
|
Orhan Holding'in 35 yıl önce küçük bir atölye ile başlayan serüveni şimdi dünyaya koltuk kılıfı satan bir deve dönüştü. Yılda 327 milyon Euro'luk ciro gerçekleştiren grup, yeni yatırımlar için de fırsat kolluyor.
Küçücük bir atölye... 1969 yılında Bursa'da birkaç kişiyle başlayan ve bugün dünya devlerine ihracat yapan bir otomobil yan sanayi devinin öyküsü. Yabancı sermayenin bile deyim yerindeyse gözü kapalı ortaklık yapmak istediği Orhan Holding, krizleri aşarak geldiği bugünkü noktada 327 milyon Euro'luk ciro gerçekleştirirken bu rakamın yüzde 95'ini ihracat oluşturuyor. Dünya devlerine kalitesini ispatlayan Orhan Holding bünyesinde kurulu bulunan şirketler Avrupa'nın bir çok ülkesine ihracat gerçekleştiriyor. BMW'nin 3 ve Serisi, Smart'ın koltuk kılıfları Bursa'daki tesislerde üretiliyor. İsterseniz, Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı Murat Orhan, başkan yardımcılığını ise Ayşegül ve Hürkan Donat'ın yaptığı grubun hikayesine bir göz atalım...
22 şirketi tek çatı altında 1984 yılında Bertrand Faure ile lisans anlaşması yaparak otomobil koltuğu üretimine başlayan Orhan Holding bugün devlerle çalışıyor. Dünya devlerine koltuk kılıfı satan Orhan Holding'in müşterileri arasında Renault, Audi, BMW, Fiat, Peugeot gibi markalar bulunuyor. Orhan Holding'in yabancı ortakları arasında Amerika'dan Lear, Fransa'dan Faurecia, Almanya'dan Aunde, İtalya'dan Magnetti Marelli, Sila Holding ve yine Amerika'dan Dana gibi isimler bulunuyor. 22 şirketi çatısı altında toplayan Orhan Holding 16 fabrikada üretim gerçekleştirirken, bu şirketlerin onuna 6 yabancı ortak iştirak ediyor. Holding bünyesinde 3 bin 806 kişi istihdam ediliyor. Müşterilerinin isteği otomotiv sektörünün gereksinimini karşılamak için yabancı ortakla çalışmaya başlayan Orhan Holding, yıllar sonra kazandığı tecrübe ve ürettiği ürünlerin katkısıyla yabancı sermayenin tercih ettiği isim olmayı sürdürüyor. İlk olarak General Motors'la bir ortaklık imzalayan Orhan Holding, 1994'te otomotiv sektörünü vuran krizden yabancı ortağı ve ihracat sayesinde çıkmayı başardı. Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan, ortaklıkların hep yarı yarıya olduğunu belirterek, "Biz ne kadar taşın altına elimizi koyuyorsak, ortaklarımız da taşın altına elini koyuyor. Bizim yüzde 51 onların yüzde 49 hissesi olsun şirketleri biz yönetelim gibi bir anlayışımız yok. Başlangıçta zorunluluk olan bu durum yıllar sonra sahip olduğumuz tecrübe, teknoloji ve kapasitemiz sayesinde yabancılar tarafından tercih edilmemizin nedeni oldu"dedi.
MÜŞTERİ İSTERSE YANINA GİDERİZ! Maliyet açısından Türkiye'nin pahalı bir ülke olduğunu vurgulayan Murat Orhan, "Rakiplerimiz bizden daha düşük fiyata enerji kullanıyor, işçilik ve vergiler daha düşük. Ülke çıkarları tabii ki her şeyin üstünde ama bu gün Renault, Ford gelin bizim yanı başımızda üretim yapın derse gitmek zorunda kalabiliriz" diyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|