|
|
|
|
Buram buram nostalji kokuyor
Emir Doğan'ın modifiye ettiği 205 GTI'yla 200 beygirlik güç ortaya çıkmış. Otomobile, ralli araçlarındaki ekipmanlar da eşlik etmiş.
Bir 205 sahibi olarak bu otomobillere karşı özel bir ilgim olduğunu itiraf etmem gerekiyor. Caddelerde hâlâ gayet iyi performans gösteren 1.9 GTI'lar bir çok insanın da tutkusu. Bu hafta sayfamızı süsleyen otomobil Emir Doğan'ın titiz ve pahalı bir çalışmasının ürünü. Bir dönemlerin efsane otomobili olan ve Dünya Ralli Şampiyonası'nda Grup B yıllarında ortalığı tozu dumana katan 205 efsanesini görsel anlamda baz alan Emir Doğan işe 1.9 litre motora sahip bir 205 GTI alarak başlamış. Otomobili tamamen soyan Doğan, kasa takviyelerini ve bağlantı noktalarını tıpkı Grup A ralli otomobilleri gibi güçlendirmiş. Takviyelerinin tamamı yurtdışından getirilmiş. Orjinal motoru yerine 405 Mi 16'da kullanılan alüminyum bloklu 16 sübaplı motoru tercih etmiş ve 200 beygirlik güce ulaşmış. Aracın vites oranlarını bir ralli aracı kıvamına getirmiş. Yani çabuk hızlanan ancak yüksek hıza sahip olmayan bir araca dönüştürmüş. Vitese bir de quick shift uygulaması yapılmış.
Frenlere özel takviye Otomobilin yeni motoru ile daha kuvvetli frenlere ihtiyaç duyduğunu düşünen Emir Bey, fren disklerini 306 GTI diskleri ile değiştirmiş. Fren hortumları yerine de Grup A ralli otomobillerindeki çelik fren hortumları kullanmış. Süspansiyon sisteminde de Peugeot Sport'un Grup A 205'lerde kullandığı coilover asfalt amörtisörlerini seçmiş. Bu ralli akımı jantlara da rastlamış ve Grup A homologe jantlar tercih edilmiş. Aracı yaparken ise meşhur Horoz Cemal ve Ahmet Memikoğlu ciddi anlamda katkıda bulunmuşlar. Emir otomobilini daha uzun süre satmayı düşünmüyor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|