kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Buram buram nostalji kokuyor
Buram buram nostalji kokuyor

Emir Doğan'ın modifiye ettiği 205 GTI'yla 200 beygirlik güç ortaya çıkmış. Otomobile, ralli araçlarındaki ekipmanlar da eşlik etmiş.
Bir 205 sahibi olarak bu otomobillere karşı özel bir ilgim olduğunu itiraf etmem gerekiyor. Caddelerde hâlâ gayet iyi performans gösteren 1.9 GTI'lar bir çok insanın da tutkusu. Bu hafta sayfamızı süsleyen otomobil Emir Doğan'ın titiz ve pahalı bir çalışmasının ürünü. Bir dönemlerin efsane otomobili olan ve Dünya Ralli Şampiyonası'nda Grup B yıllarında ortalığı tozu dumana katan 205 efsanesini görsel anlamda baz alan Emir Doğan işe 1.9 litre motora sahip bir 205 GTI alarak başlamış. Otomobili tamamen soyan Doğan, kasa takviyelerini ve bağlantı noktalarını tıpkı Grup A ralli otomobilleri gibi güçlendirmiş. Takviyelerinin tamamı yurtdışından getirilmiş. Orjinal motoru yerine 405 Mi 16'da kullanılan alüminyum bloklu 16 sübaplı motoru tercih etmiş ve 200 beygirlik güce ulaşmış. Aracın vites oranlarını bir ralli aracı kıvamına getirmiş. Yani çabuk hızlanan ancak yüksek hıza sahip olmayan bir araca dönüştürmüş. Vitese bir de quick shift uygulaması yapılmış.

Frenlere özel takviye
Otomobilin yeni motoru ile daha kuvvetli frenlere ihtiyaç duyduğunu düşünen Emir Bey, fren disklerini 306 GTI diskleri ile değiştirmiş. Fren hortumları yerine de Grup A ralli otomobillerindeki çelik fren hortumları kullanmış. Süspansiyon sisteminde de Peugeot Sport'un Grup A 205'lerde kullandığı coilover asfalt amörtisörlerini seçmiş. Bu ralli akımı jantlara da rastlamış ve Grup A homologe jantlar tercih edilmiş. Aracı yaparken ise meşhur Horoz Cemal ve Ahmet Memikoğlu ciddi anlamda katkıda bulunmuşlar. Emir otomobilini daha uzun süre satmayı düşünmüyor...
DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 BMW'nin yeni silahı
 Dünyanın koltuk kılıfını üretiyorlar
 12 yaşında pistlerin korkulu rüyası oldu
 MP3 çalar yeni trend oldu
 Fransızlar kadınları seviyor!
 Yarış ve adrenalin tutkunlarının şovu
 Opel Motorsporları sahaya indi
 İkincilik için yarışıyorlar!
 Akdeniz'in yeni yüzü
 Fiat Motorsports, bu yıl da şampiyonlukta iddialı
 Sadece yollara değil hayata da renk katıyorlar
 Yat yarışından, müzeye kadar halkın yanındalar
 Ford, 3 yıl sonra duble yaptı
 F1 pilotları Senna için futbolcu olacak
 Castrol bere dağıtıyor
 1001 beygirlik Bugatti'nin yollara çıkışı ertelendi
 Yeni Volvo V50 Mart sonunda Türkiye'de
 Nacaroğlu, Seat Cup'ta da iddialı
 Cep to cep'le kaza riski dört kat artıyor
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Cezanın Efendileri
Cezanın Efendileri
Zirveye oynayan F.Bahçe, Beşiktaş ve Trabzon PFDK’ya en çok sevk...
İkisinin de ümidi Hagi
İkisinin de ümidi Hagi
Galatasaraylılar Rumen teknik adamdan takımın gidişine son vermesini...
CHP'de sular durulmuyor
CHP'de sular durulmuyor
CHP'de seçim sonuçlarına tepkiler hem parti içinde hem de parti...
Sandığa ilgi neden az?
28 Mart'ta seçmenlerin yüzde 30'u gibi büyük bir bölümünün sandığa...
İtirazlar yapıldı şimdi son söz Kofi Annan'ın
İtirazlar yapıldı şimdi son söz Kofi Annan'ın
Kıbrıs sorununun çözümü için ortaya atılan 4'üncü Annan Planı ile...
Papadopulos değişikliğe karşın plana direniyor
Papadopulos değişikliğe karşın plana direniyor
Kıbrıs sorununda çözüm müzakerelerinin en kritik gününde...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.