| |
|
|
Kuryeler: Önce güvenlik
Dün burada ancak kuryelerin birkaç uğrayışı ve ardından telefon görüşmelerinden sonra elimize geçen 'gönderiler'den (banka kartı vb.) söz ettim. Birçok kişinin benimkine benzer sıkıntılar çektiğini biliyorum. Bunun daha kolay bir yolu yok muydu? Kurye Net'in Kozyatağı bürosunun sahibi Ahmet Dirik arayıp sistemin niye böyle çalıştığını anlattı. Konuşmamızın önemli noktalarını özetliyorum:
***
*Bankalar kurye şirketlerine ayrıntılı talimat verir. Her bankanın talimatı farklıdır. Örneğin bir gönderiyi kişinin babasına evde imza karşılığı verebiliriz. Ama aynı babaya, aynı gönderiyi işyerinde teslim edemeyiz.
*Düzenbazlar nedeniyle önceden telefon edip 'Kurye size gönderi getirecek' diyemiyoruz. Çünkü, faraza kötü niyetli bir komşu, teslimat tarihini haber alıp sahte kimlikle kuryeyi evde bekleyebiliyor.
* Benzeri üç kağıtçılar yüzünden gönderiler kurye merkezinden de alınmıyor. Sadece adrese teslim ediliyor.
* Özetle bu tedbirler güvenliği sağlamak, kartınızın başkasının eline geçmesini engellemek için alınıyor.
*** Ahmet Dirik konusuna hâkim, nazik bir kişiydi. Makine mühendisiymiş. Hatta yakında doktora sahibi olacakmış. Buna sevindim. Çünkü kurye sektöründe işini ciddiye almayan, güvenliği sallayan şirketlerin olduğunu biliyoruz. Zamanla onlar elenecek ve kaliteyi koruyanlar, müşteri memnuniyetini sürekli kılanlar ayakta kalacak.
|