|
|
Her doğru her zaman söylenmez
Geçen haftalar içinde perakende sektörünün dev Alman kuruluşu Metro Grubu çok anlamlı bir kurumsal kampanya başlattı: "Türkiye'ye inanıyoruz!" Yabancı bir şirketin böyle bir mesaj vermesi Türk şirketlerine oranla iki kere daha anlamlı. Hele AB kapılarını zorladığımız ve Almanya'nın tutumunun pek de netlik kazanmadığı şu günlerde...
14 Ocak tarihli gazetelerde Metro Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek ve CEO Dr. Hans J. Körber'in açıklamaları vardı. Verilen mesajlar ve çıkan ilanla birebir uyum içindeydi: "Yabancı perakendeciler 1.2 milyar dolar ihracat yaptı", "Alman Metro'sunun 2003 yılı cirosu 53.6 milyar Euro"...
Sonra... 21 Ocak tarihli gazetelerde 40'ıncı yıl basın toplantısı yansımaları... Bu kez Metro Cash & Carry Genel Müdürü Hakan Ergin konuşuyor. Başlıklar ve kilit mesajlar alabildiğine karamsar: "Kulelerde durum iyi sokakta para yok!", "Türkiye AB'ye girerse marketlerin yüzde 60'ı kapanır!". Ergin, diğer perakende zincirleri bu yıl 15-20'şer mağaza açacağız derken, bir yıl içinde 1 tane mağaza için yatırım yapabileceklerini söylüyor... Aradaki bu zıtlığı Nurdan Tümbek'e sordum. Gönderdiği açıklamada şöyle diyor: Hakan Ergin'in açıklamaları ülke gerçeklerine dikkat çekmek, kayıt dışı ekonominin ülkeye verdiği zararı zikretmek ve zararına satışların önemini vurgulamak için yapılmıştır. Yoksa bu açıklamaların Metro Group'un Türkiye'ye inanma konusu ile ilintisi yoktur."
Sayın genel müdürün açıklamalarının içeriğine konuya yakın hiç kimsenin itirazı olamaz. Oysa iletişimde kural basit: "Her söylediğin doğru olsun, ama her doğruyu her zaman söyleme!"... İlanlarda ve 14 Ocak'ta tutturulmuş olan ton devam ettirilse, kuruluş 40'ıncı yılını pozitif mesajlarla kutlamaya devam etse, sayın genel müdür de bu doğruları başka bir platform ve zamanlama ile söylese daha iyi ve etkili olmaz mıydı?...
|