28 Şubat yenilikleri
İTİRAFÇILIK YAYGINLAŞTI: 28 Şubat'tan sonra itirafçılık acayip yaygınlaştı. İtirafçı olmak için iki unsur gerekli; İslamcı bir geçmiş ve o geçmişe ilişkin duyulan derin pişmanlık. Bu iki unsur bir araya gelince itiraflar da sökün etmeye başlayıverdi. "Vallahi biz eskiden hepinizi kafir olarak görür, katledilmenizin vacip olduğuna inanırdık", 28 Şubat'ın ardından yapılan en etkili itiraf olarak kayıtlara geçti.. "Bütün heykellere acayip gıcık olurduk" şeklindeki itiraf ise, "tükürürüm böyle sanatın içine" diye bilinen o tuhaf ve meşhur çıkışla hesaplaşma imkanı vermesi açısından dikkat çekici bulundu. Şimdi hepimiz magazin dünyasının da diline düşecek, "Flört edenler bizim gözümüzde.." diye başlayacak bir itiraf bekliyoruz. Bu itirafın ardından da olay, kabul edelim ki, kitlelere mal olacaktır.
*YENİ MEKANLARLA TANIŞILDI: 28 Şubat'tan önce Ziya Şark Sofrası benzeri kebapçılar gözde mekanlar olarak bilinirdi ama artık her şey değişti. Özellikle Beymen Bresserie ve Papermoon gibi "beyaz Türk mekanları", bazı bakan eşlerinin de katkılarıyla gündeme girdi, hem de bir daha hiç çıkmamak üzere. *TÜRBANLIDAN OY İSTENİR OLDU: 28 Şubat günlerinde "vebalı" muamelesi gören ve kendilerinden oy bile istenmeyen türbanlılar, şimdi "normal seçmen" yerine konmaya başlandı. CHP Lideri Deniz Baykal, "türbanlılardan da oy istiyorum" diyerek, artık türbanlıları "normal seçmen" gibi değerlendirdiğini ilan etti. Türbanlılar, bu çok "lütufkar" yaklaşımdan etkilenerek, Baykal'ın talebine olumlu yanıt verip CHP'ye oy verirler mi bilmiyorum ama 28 Şubat'ın Baykal'da da önemli değişikliklere neden olduğunu biliyorum.. *TOP SAKALA GEÇİT VERİLDİ: 28 Şubat'tan önce camia içinde tek tip sakal vardı, gayrisine kapılar kapalıydı.. 28 Şubat, "tek tip sakal"a da acayip darbe vurdu. Şimdi değişik sakal modelleriyle bırakın camia içinde barınabilmeyi, hafiften itibar bile elde ediliyor. Çember sakal ise tahmin edebileceğiniz gibi alabildiğine demode. *EVLENME YAŞI DEŞĞİŞTİ:28 Şubat'tan önce ortalama evlenme yaşı 22 iken, bu oran 28 Şubat'ın ardından önemli miktarda değişti. Şimdi evlenme yaşı ortalama 26.. *DOĞUM GÜNÜ KUTLAMALARI: 28 Şubat'tan önce doğum günü kutlamalarının semtine bile uğranmazdı. Şimdi bırakın doğum günlerini, evlilik yıldönümleri filan bile kutlanır oldu. *SARAR VE RAMSEY: 28 Şubat'tan önce en baba marka "Aydınlı" iken, şimdi "Ramsey" ve "Sarar" gözde oldu. Vakko ise hala prestij markası olarak algılanıyor. Görüldüğü gibi 28 Şubat, bu alanda önemli bir sıçramaya neden olamadı. *ZİHNİYET DEVRİMİ: 28 Şubat'tan önce "bizimkiler" ile "sizinkiler" vardı. Şimdi herkes "bizimkiler" oldu. Bazen eski günlere gidilse de, bu zihniyet devriminin yavaş yavaş oturmaya başladığı görülüyor. *BİR FERAHLAMA DUYGUSU: 28 Şubat'tan önce tek tip "yaşam tarzı"nın dışına çıkma konusunda epey güçlük çekenler, 28 Şubat'la birlikte acayip ferahladılar. Bu ferahlık duygusu nedeniyle de bazen müthiş bir ikilem içine giriliyor. Bir yandan "antidemokratik müdahale"ye karşı çıkma gerekliliği, bir yandan da ferahlama için duyulan minnet. Bu dilemmanın pençesinde kıvranma hali de, 28 Şubat'ın bir eseri oldu..
|