|
|
|
|
Troya yapımcı arıyor
İlk uzun metrajlı Türk animasyonu "Troya" bir proje olmaktan çıkıp 110 dakikalık bir filme dönüşmek üzere. Tek sorun bir yapımcı bulmak
Animasyon filmleri altın çağını yaşıyor; Oyuncak Hikayesi, Bir Böceğin Yaşamı, Sevimli Canavarlar ve hala gösterimde olan gişe rekortmeni "Finding Nemo" gibi filmlere gösterilen olağanüstü ilgi yapımcıların birbiri ardına animasyon filmler çekmesini sağlıyor. Bu ilgi Türkiye'de de karşılıksız değil. Kutsi Akıllı'nın senaryosunu yaptığı ve yönettiği Troya ilk uzun metrajlı Türk animasyonu olarak doğmak üzere... Doğmak üzere diyoruz çünkü ön hazırlıkları 2001 yılında başlayan Troya'nın şimdilik sadece 1.5 dakikalık tanıtım filmi hazır. Önümüzdeki yıl vizyona girmesi planlanan Troya tarihteki ilk güzellik yarışması ile başlayan ve şehrin yok olmasıyla sonuçlanan olayları anlatıyor. 110 dakika olarak tasarlanan Troya'da klasik animasyon teknikleri ile bilgisayarın üç boyutlu animasyon olanakları bir arada kullanılıyor. Projenin baş çizeri Murat Bozkurt. İnternette www.rhdergi.com adresinden indirilebilen Troya tanıtım filminde çeşitli sahneler için kullanılacak animasyon tekniklerini gösteren örnekler var. Kutsi Akıllı bir animasyon filmi yapmanın çok emek isteyen ve masraflı bir iş olduğunu söylüyor: " Her saniye için 24 kare çiziliyor. Bunun için yüzlerce kişinin çalışması gerekli. Eskiden bu müthiş bir maliyetti, şimdi teknoloji sayesinde maliyetler daha mantıklı hale geldi. Murat Bozkurt ve ben 'neden yapılmasın?' dedik ve başladık." Filmin hayata geçebilmesi için artık gereken tek şey bir yapımcı. Akıllı Türkiye'nin müthiş bir animasyon ihtiyacı bulunduğunu ve animasyonun filmden daha avantajlı olduğunu hatırlatıyor: "Her gün her televizyonda 2 saat çizgi film oynuyor. Çok ciddi bir para çıktısı var bu yüzden. Diğer taraftan normal film yaptığınızda Türkiye'nin eksikleri belli. Mesela Troya'nın filmini Türkiye'de çekemezsiniz. Yakında gösterime girecek olan "Troy" filmine Wolfgang Peterson 200 milyon dolar yatırmış. Türkiye'de diyelim ki 50 milyon dolar buldunuz. Parasal bir probleminiz kalmadı. Kostümleri kime yaptıracaksınız? Bir iki kişinin bilmesi yetmiyor. Özel makyajlar var, bunları da yapacak kimse yok. Bu büyüklükte bir filmi yönetmiş bir yönetmen de yok. Özetle Türkiye'de bu filmi çekmek çok zor. Halbuki animasyonda yapabiliyorsunuz. Animasyonda Amerikan filmiyle sizin filminiz arasında hiçbir farkı yok. Sebebi çizerlerin bileği. Şu anda onların kullandığı programları kullanarak yaptık biz bunu. Bilgisayarlar da aynı. Aynı kalitede iş üretebilme şansımız var." Türkiye'de animasyon filmi çekilememesinin nedenlerinden biri de bütçe sıkıntısı. Oscarlı animasyon filmi Sprited Away filminin 20 milyon dolarlık bütçesi düşünüldüğünde bu Türkiye şartlarında imkansız gibi bir şey. Kutsi Akıllı animasyon filminde iki maliyet olduğunu söylüyor: "Birincisi çizim bölümünün maliyeti. İkincisi post prodüksiyonun maliyeti. Bunun 35 mm'ye çevrilmesi, müziğinin gelmesi, efektler, ses bunların hepsi ciddi maliyetler bindiriyor. Sonra reklam çok önemli. Hollywood'da sadece reklam bütçesi 30 milyon dolar olan filmler var. Bizim hesaplarımıza göre 900 bin dolara böyle bir film çıkarmak mümkün. Tabii kaliteyi arttırmak için bu rakamın da artması gerekiyor. Bu yaklaşık 22 kişilik çizim grubuyla 15 aylık bir çalışma."
|
|
|
|
|
|
|
|
|