|
|
|
|
|
|
Köprü rüzgârda kapatılmalıydı
Uzmanların çoğu, köprünün geçen hafta yaşanan fırtınada kapatılması gerektiği görüşünde. Karayolları ise buna karşı.
GEÇTİĞİMİZ hafta yaşanan kar fırtınasında köprüyü taşıyan halatın kendisini taşıyan levhadan çıkmasıyla gündeme gelen Boğaziçi Köprüsü'nün güvenliği tartışmaları sürüyor. Uzmanlar, saatte 80 km hızla esen bir rüzgarda köprünün trafiğe kapatılması gerektiğini belirtirken, Karayolları yetkilileri köprü yönetmeliğinde köprünün ancak 160 km/saat hızla esen bir rüzgarda trafiğe kapatılacağını söylüyor. Elektrik Mühendisi Ali Akurgal, geçtiğimiz günlerde yaşanan fırtınada rüzgarın saatte 120 km hızla estiğini anımsatarak yönetmeliğe göre köprünün bu rüzgarda kapatılması gerektiğini söyledi. Akurgal, Köprüde, geliş gidiş yolu ortasında sarı ışıklar vardı. Köprü üzerinde rüzgar hızını ölçmeye yarayan fırıldak 80 km/saat rüzgar ölçtüğünde otomatik olarak yanıp sönmeye başlardı. Trafikte yan rüzgarı ile savrulma sonucu kaza olmaması için sürücüleri uyarırdı" diyor.
Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği öğretim üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan ise, Boğaziçi Köprüsü'nde tasarım hatası olduğunu belirterek, orta şiddetteki bir rüzgarda bile köprünün kapatılması gerektiğini savunuyor. İnşaat mühendisi Reştan Aras'da yapının projesini görmeden "Köprü şu şiddetteki rüzgarda kapatılmalı" demenin yanlış olduğunu belirterek, şunları söylüyor: "Esen rüzgarın hızı kadar yönü de önemli. Karayolları 160 km/saat diyor fakat dediğim gibi rüzgarın yönü burada önem kazanıyor. Köprüdeki titreşimler, rüzgarın istikametiyle çok ilgilidir. O nedenle Karayolları biraz daha şeffaf olup köprüyle ilgili bütün bilgileri açık şekilde kamuoyuna duyurmalıdır." Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Cahit Turhan da, yaptığı açıklamada "Köprü, 162 km/saat'lik rüzgar hızına göre dizayn edilmiştir. Belli bir rüzgar hızından sonra köprü trafiğe kapatılmalıdır'' dedi.
İnci DÖNTAŞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|