kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Oli, devlere de makarna üretiyor
Tohum ekip, marka biçiyorlar
Oli, devlere de makarna üretiyor
Adana'nın şalgam suyu Çin'i bile sardı
Kaynağını düğün gecesi aldılar, Freşa'yı yarattılar

Oli, devlere de makarna üretiyor

Çiftçi bir ailenin üyesi olan Bedrettin Karaboğa, yarattığı Oli markasını Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya yaymakla kalmadı Orta Asya'ya da kabul ettirdi.

ANADOLU'YA baktığımızda sanayisi gelişmiş illerin marka yaratmada daha önde olduğunu görüyoruz. Ama diğer illerde de makus talihini yenen girişimciler var. İşte onlardan biri de Mardin'li Bedrettin Karaboğa. Kızıltepeli çiftçi bir ailenin oğlu olan Karaboğa yarattığı Oli markası ile sadece Doğu ve Güneydoğu'da değil, Irak, Kazakistan ve Özbekistan'da da yakından tanınıyor. Aynı marka ile un ve bisküvi üretimi de yapan Karaboğa, çiftçilikten sanayiciliğe geçişi ve marka yaratma sürecini şöyle anlatıyor: "Biz çiftçi bir ailenin çocuklarıydık. 1987 yılına kadar da çiftçilik yaptık. 1987'de İl Özel İdaresi'ne ait bir un fabrikasını kiralayarak sanayiciliğe başladık. 1990'da ise ciddi bir yatırıma giriştik. Bisküvi, yem, makarna derken EGS Grubu ile tekstile girdik ve bugün beş tesiste üretim yapacak duruma geldik. Sonra ürünlerimizi hangi isimle pazarlayalım diye düşündük. Üç-beş arkadaş oturduk isim üretmeye başladık. Soyadımız olsun istemedik. Daha kısa, akılda kalan ve herkes tarafından rahatça söylenebilen bir isim olsun istedik. Oli markası böyle doğdu. Üç harfli, söylenişi kolay, hiçbir anlam ifade etmiyor ve kolaylıkla akılda kalıyor. Bu isim yurtdışında da bile kolaylık sağladı." Karaboğa'nın vergiği bilgiye göre Oli Makarna'nın Doğu ve Güneydoğu'daki pazar payı yüzde 40 civarında. Bisküvide ise daha düşük pazar paylarına sahip. Yemdeki payı da hiç düşük değil. Karaboğa, bunun nedenini, "Bisküvide Ülker, Eti gibi dev firmalar var. Bunun yanında orta ölçekli firmalar da kuvvetli. Yani rakip çok, rekabet zor" diye özetliyor. Peki marka olmak için kısa, akılda kalan isim yeterli mi? Tabii ki hayır. Karaboğa, Oli'yi gerçek anlamda marka yapan şeyin kaliteli üretim ve süreklilikten geçtiğini söylüyor.

BEN PINARIN BAŞINDAYIM "
Dürüstçe çalışmak ve kaliteli üretmek şart" diyen Karaboğa sözlerine şöyle devam ediyor: "Tüketicinin ihtiyaçlarına tam olarak cevap vermeniz, malı sürekli piyasada tutmanız lazım. Çünkü tüketici çabuk unutur. Bulamazsa gidip başka bir marka alır. İddia ediyorum ki Türkiye'nin en kaliteli makarnasını biz üretiyoruz. Tesisimiz dünyanın en yeni teknolojisi ile donatıldı. En iyi makarnalık buğday Mezopotamya Ovası'nda yetişiyor. Ben pınarın başındayım. Tabii ki en iyi makarnayı ben üreteceğim. Bu da beni marka yapıyor." Karaboğa, yılda 26 bin ton makarna üretiyor. Türkiye'nin tanınmış makarna üreticilerine de üretim yapıyor. Mardin'e 50 milyon dolara yakın yatırım yapan Karaboğa'ya, şirketlerinin değerini sorduğumuzda, "14 yıldır Oli ile piyasadayız. Sadece bu marka bile 50 milyon dolar eder" diyor.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Kimsenin talimatıyla zam yapmayız
 Bakan Güler son noktayı koydu: Elektrik ve doğalgaza zam yok
 IMF bastırıyor ÖTV artışı yolda
 MTV'de ödeme süresi 5 Şubat'a uzadı
 Kulelerde durum iyi, sokakta para yok
 Şener: TMSF listesinde değişiklik olabilir
 Turkcell abone sayısını 19 milyona çıkardı
 İlginç açıklama
 Borsada yüzde 5.8'lik toparlanma
 Hazine, gelecek haftayı da rahatlattı
 Logo, Avrupa'ya açık sistemle açılıyor
 Borsada 2003'ün işlem lideri, İş Yatırım oldu
GÜNTAY ŞİMŞEK
Denizde ucuz yakıtta tekel dönemi
Denizcilik sektörüne...
ŞELALE KADAK
Gölge'de ikinci buluşma!..
Zoraki buluşma değil...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Sermaye piyasasının geleceği müşteri sayısını...
Pir'den geriye 'bir sevda-yı ah kaldı'
Binlerce kişinin uğurladığı Kazancı Bedih'e ünlü gazeliyle veda...
Alışılmadık bir aşk cinayeti
İstanbul'da bir adam, karısıyla lezbiyen ilişki yaşadığını öne...
Özel dostlara özel gösteri
Özel dostlara özel gösteri
23 Ocak'ta vizyona girecek olan Vizontele Tuuba"nın bu akşam...
OWO'da panik!
OWO'da panik!
Haftalık Dergisi, 80'lerde ABD'yi sarsan "Seks Dini Osho"nun...
IMKB
E: 18,900 D:% 0.36
DOLAR
S: 1,335,000 D:% -0.30
EURO
S: 1,685,000 D:% 0.24
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.