|
|
Transferin arka planı
TELEVİZYONLARDAKİ kadın programlarının sayısı hızla artıyor. Gündüz kuşağı neredeyse tamamen kadın programlarına ayrıldı. Reyting alan kadın programları büyük paralarla transfer edilmeye başlandı. Örneğin TGRT'de Yasemin Bozkurt'un sunduğu "Kadının Sesi" programı, Kanal D'ye transfer oldu. Peki bu "ilginin" sebebi ne? Yanıt gayet açık: Reklam gelirleri... Medya Takip Merkezi (MTM), Aralık ayında kadın programlarının aldığı reklamları ölçümleyerek reklam verenlerin bu programlara ilgisini tespit etti. Aralık ayında kadın programlarına yönelik reklamların % 33'ünü alarak ilk sırada yer alan TGRT'yi, % 22 ile Kanal D, % 18 ile Kanal 7, % 16 ile atv, %11 ile Show TV takip etti. 13 kanal üzerinden yapılan araştırmada, genellikle Off Prime Time'da yayınlanan kadın programları arasında en çok reklam alan programın TGRT'de yayınlanan "Kadının Sesi" olduğu görüldü. Bu program aralık ayı boyunca toplam 1895 adet reklamı, 33.050 saniye yayınlayarak, en büyük ekonomik değeri oluşturdu.
|